Znojmo má oficiální facebookový profil od roku 2009, za tu dobu má více než 30 tisíc sledujících. Znojmo se prostřednictvím této platformy snaží usnadnit občanům přístup k informacím. Zveřejňovány jsou zde důležité organizační záležitosti, kulturně-společenský život, praktické i krizové informace. Porota vyzdvihla zejména aktivní, spolehlivý a moderně spravovaný komunikační kanál. Úspěch sklidil nejen samotný obsah, ale také komunikace na této síti, ať už prostřednictvím komentářů či zpráv. Naopak bylo doporučeno zaměřit se na grafickou stránku některých příspěvků.
Oficiální instagramový profil města byl založen v roce 2015. Za uplynulých 7 let jej sleduje více než 9 000 lidí. Prostřednictvím Instagramu Znojmo přibližuje dění ve městě a úspěšně podporuje turistický ruch. Porota vyzdvihla zejména kvalitu příspěvků a obsah, který je zde obyvatelům města i turistům prezentován. Dle poroty patří mezi to nejlepší, co české radnice na sociálních sítích produkují. Doporučeno bylo zaměřit se na zpracování archivu stories a práce s formátem reels.
Znojemské LISTY
Znojmo má také nejlepší radniční listy v kraji. Znojemské LISTY vychází v nákladu 18 600 kusů. Porota dlouhodobě hodnotí znojemský zpravodaj jako jeden z nejkvalitnějších periodik, které municipality v ČR vydávají. Při hodnocení byl vyzdvihnut především kvalitní zpravodajský přehled o dění, a to nejen o činnosti radnice, ale i o kultuře, společenských i politických tématech. Podtrhnut byl adekvátní prostor pro prezentaci politických představitelů, který není nadměrný. Porota články hodnotí jako čtivé a titulky poutavé. Naopak prostor pro zlepšení vidí porota v kvalitě fotografií a v celkové modernizaci grafické podoby listů.
Web města
Již téměř dva roky má Znojmo nové webové stránky. Ty dostaly moderní vizuál i větší přehlednost. Porota ohodnotila znojemský web druhým místem v kraji. Vyzdvihnuta byla především jejich přehlednost, logické řazení obsahu a celková přívětivost. Pozitivně byla také hodnocena responzivita webu (optimalizace webu pro různé druhy zařízení). Porota naopak vidí prostor pro zlepšení ve zpřehlednění sekce životních situací, která dle hodnocení řeší jiná města lépe.
Hodnocení provedl spolek Kvalikom jehož cílem je kultivovat, zlepšovat a oceňovat způsob komunikace veřejných institucí s jejími klienty. Jejich cílem je odměnit ty, kteří ke komunikaci na sociálních sítích přistupují poctivě, inovativně a moderně. Hodnocení se řídí danými kritérii a vyhlášeny jsou kategorie, které zahrnují různé druhy veřejných institucí.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV