Původní stránky spustilo hnutí ANO už v roce 2013, a protože za tu dobu prošlo velmi dynamickým vývojem, přestal web logicky splňovat všechny požadavky, které jsou na něj kladeny. Jednoduše řečeno byl ANO malý. Na šest ministrů, poslance, senátory, primátory, europoslance a teď i kandidáty na hejtmany, potřebovalo hnutí větší prostor. „Dnes je to hodně o fotkách, a když chcete všechny ty lidi představit, musíte mít kde. Na novém webu to nebude problém,“ říká UX director hnutí ANO Marek Prchal.
Webu jsme se rozhodli ponechat "novinový" layout, takže informace mají vizuální prioritu, čím jsou titulky větší, tím jsou texty a zprávy důležitější. Web je samozřejmě plně responzivní. Kromě jsme se rozhodli vybrat i nové písmo pro titulky. „Gotham nám všechny ostatní politické strany už okopírovaly, tohle písmo ne. Je použité pro titulky v sekcích a ve spojení s "psacím" písmem v bublinách, které jsme použili pro kampaň, jsou to inovativní prvky, které české politické prostředí nezná,” dodává Prchal.
V rámci komunikačního mixu ANO mají webové stránky specifickou informační funkci. Nejedná se ani o statickou vizitku, ani o dynamický eshop - preferovaný layout má umožnit snadné nalézání a vstřebání informací. Web propojuje všechny úrovně politiky, na kterých ANO působí - od Evropského parlamentu, přes ministerstva, poslaneckou sněmovnu a senát až po kraje, města a obce. „V nejbližší době spustíme také asi 40 webů spojených s prezentací našich regionů tak, aby na konci léta mohli naši kandidáty komunikovat se svými voliči na přímo a nemuseli si je složitě vyhledávat přes centrální stránky,” uvedl vedoucí komunikace ANO Vladimír Vořechovský.
Radovan Jelen, šéf agentury FG Forrest, která web to vlastně jen potvrzuje: "Vytvořili jsme moderní web, který odpovídá aktuálním trendům. Zejména pak umožňuje komunikovat na denní bázi nejen vedení hnutí, ale i každé místní a oblastní organizaci”.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV