Bartas (Svobodní): Je 14 asistentů vážně tak moc?

19. 10. 2014 12:41

Média se snaží vyvolat dojem, že 14 asistentů, které si jako pomocníky vybral europoslanec a předseda Svobodných Petr Mach, je nějaké skandální číslo.

Bartas (Svobodní): Je 14 asistentů vážně tak moc?
Foto: red
Popisek: Logo Strany svobodných občanů

Ve skutečnosti je nás na práci, která nás čeká a na to, že jsme jediní skuteční euroskeptici v ČR, ještě zoufale málo. Jedná se o zcela legitimní využití prostředků, které máme díky mandátu Petra Macha v EP k dispozici.

Krom ostatních politických stran proti nám stojí i česká vláda, která využívá Úřad vlády a peníze českých daňových poplatníků k propagaci EU. Propagaci EU se v ČR věnuje krom zastoupení oficiálních institucí EU na našem území ještě například think-tank Evropské hodnoty z většiny financovaný z unijních zdrojů.

Novináři pomíjí fakt, že jako jediný český europoslanec nemá Petr Mach v EP žádné své stranické kolegy. Nemůže se tak o svou práci podělit s nikým jiným než se svými asistenty. Také za ním nestojí žádný rozsáhlý stranický sekretariát, který by mu práci ulehčoval.

Navíc srovnávat Petra Macha s europoslanci, kteří nemají v EP žádný cíl, je naprosto nesmyslné. Cílem Svobodných je krom hlasování proti škodlivým regulacím a prosazování dobrovolnosti eura, také podporovat naše argumenty a ukazovat negativa členství v Evropské unii. Žádný jiný český europoslanec nemá před sebou tolik práce jako Petr Mach!

Obraz Evropské unie je v médiích idealizován. EU vydává neskutečné balíky peněz na vlastní propagaci a ovlivňování veřejného mínění. Spočítat výdaje EU na vlastní propagandu není úplně snadné, protože se skrývají pod spoustou položek a dotací různým insitucím. Think-tank Open Europe roční útratu na sebepropagaci EU v roce 2008 odhadl na nejméně 2,4 miliardy euro, což je více, než za rok zaplatí za reklamu takový světový gigant, jako je Coca-Cola. Vše hrazeno z peněz daňových poplatníků. Jiné peníze Brusel k dispozici nemá.

EU se neštítí ani ovlivňovat politiku v jednotlivých státech a zde by mohlo být vyjmenováno mnoho příkladů.  Připomeňme si třeba europropagandu při opakovaném referendu v Irsku, kde EU zaplatila kampaň ve výši cca 50 milionů Kč, aby Irové řekli Lisabonské smlouvě napodruhé ano.

The Daily Telegraph loni zveřejnil zprávu, že výdaje na „kvalitativní analýzu médií“ měl Evropský parlament navýšit před Evropskými volbami až na téměř 2 miliony liber. Podle tajného dokumentu se měli pracovníci EU ve skutečnosti zaměřit na země, kde roste euroskepticismus, monitorovat tam veškeré diskuze v médiích a na sociálních sítích a snažit se již v zárodcích na „škodlivé diskuze“ rychle reagovat a potlačit euroskeptické názory.  Jak se jim to dařilo a jak fungovali eurotrollové v České republice nechávám na posouzení čtenářů.

Peníze EU jdou také do různých institucí a think-tanků, které mají za cíl dělat osvětu o EU. Ve skutečnosti jediné co dělají, je obvykle ta nejhloupější představitelná europropaganda. Zářným příkladem takového think-tanku jsou u nás europenězi sponzorované Evropské hodnoty. Pracuje pro ně celkem 33 analytiků a 10 manažerů či dalších spolupracovníků.

Naše eurohujerská vláda zneužila Úřad vlády k tomu, aby těsně před volbami do EP vydal studii, která tvrdí, že členství v Evropské unii přineslo České republice přes 3 biliony korun.

Tento neuvěřitelný nesmysl široce citovala různá média a hojně výsledky studie v různých relacích na veřejnoprávní České televizi citoval i Václav Moravec. Za státní peníze se tedy dělala propaganda, která měla pomoci proevropským stranám. Zajímavý rozhovor s „panem Evropou“ Tomášem Prouzou, státním tajemníkem pro Evropu, který za onou studií stojí.

A proč je to takový nesmysl? Studie tvrdí, že díky EU byl u nás roční průměrný růst HDP o 1,1 % vyšší, než by byl nebýt EU. To ale i kdyby náhodou měli autoři studie pravdu (a to nemají) rozhodně nejsou 3 biliony, ale šlo by o průměrně cca 35 miliard korun každoročně v letech 2004-2013, což si asi každý spočítá, že je o řád jinde než 3 biliony.

Téměř nikdo se ale proti tomuto nesmyslu neohradil. Do médií se dostává jakkoliv hloupá europropaganda a v podstatě jediná síla, která se tomu může postavit a uvádět věci na pravou míru jsou Svobodní, respektive zvolený europoslanec Petr Mach se svým týmem.

A přesně to od naši voliči očekávají. Mají dost té mediální propagandy o EU a chtějí reálné informace. Sami cítí, že se jim nedaří tak, jak jim bylo před vstupem do EU slibováno. Získali jsme mandát mimo jiné k tomu, abychom jim tyto informace zprostředkovali a posvítili si na euronesmysly. Proti nám je ale celý establishment včetně médií. Těch nesmyslů a hloupé propagandy EU se objevuje obrovské množství, navíc spousta mýtů je už různě zakořeněných a je jen na nás, abychom s tím něco udělali.

Pořád vám 14 asistentů přijde na tento úkol jako vysoké číslo?

David Bartas,
člen Republikového výboru Strany svobodných občanů
a lokální asistent europoslance Petra Macha

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: Svobodni.cz

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Kováčik (KSČM): Je třeba upřednostnit práci

4:32 Kováčik (KSČM): Je třeba upřednostnit práci

Veřejný prostor opět plní úvahy “odborníků“ coby, kdyby, jakési dohady a jasnovidectví. Mnozí se vy…