ČSSD: Zřízení státní půjčovny vlaků ohrožuje zaměstnance ČD a bezpečnost železniční dopravy

25.08.2016 13:20

Odborové sdružení železničářů zásadně nesouhlasí se záměrem ministerstva dopravy zřídit státní půjčovnu vlaků, kterou za neprůhledných podmínek připravuje.

ČSSD: Zřízení státní půjčovny vlaků ohrožuje zaměstnance ČD a bezpečnost železniční dopravy
Foto: CSSD.cz
Popisek: Logo ČSSD

Tento záměr ohrožuje zaměstnanost v železniční dopravě a může vyvolat situaci, kdy kvůli tlaku na nízké mzdové náklady dojde k ohrožení bezpečnosti provozu na železnici. Shodli se na tom na společném jednání zástupci Odborového sdružení železničářů ve složení Jaroslav Pejša, předseda OSŽ a výkonný tajemník OSŽ Martin Vavrečka a stínový ministr dopravy ČSSD Jan Birke a Pavel Švagr odborník ČSSD na dopravu.

„Záměr ministerstva dopravy zřídit centrální půjčovnu vlaků ohrožuje 17 000 zaměstnanců Českých drah. Ministr Ťok, i přes sliby, že tak učiní, nepředložil žádné relevantní argumenty, které by zřízení centrální státní půjčovny vlaků dávaly nějaký smysl. Podmínky dotačního programu pro pořízení kolejových vozidel, stejně jako možní příjemci dotačních prostředků, byly navíc již vládou schváleny. Na vládu je předložil právě ministr dopravy a mají statut oficiálního postupu Ministerstva dopravy ČR. Buď si z nás tedy pan ministr dělá legraci, nebo neví, co činí,“ uvedl Jan Birke.

„Pokud se stát rozhodne zakoupit pro konkrétní tratě vlakové soupravy a vypsat veřejnou soutěž na jejich provoz, bude si de facto od soukromých dopravců najímat pouze vlakový personál pro dané tratě. Dopravní obslužnost je ale komplexní služba, kde nemůže být jediným kritériem nejnižší cena. Zvlášť v případě, kdy bude nabídka na zajištění dopravních služeb postavena pouze na základě ceny lidské práce,“ vysvětlil předseda OSŽ Jaroslav Pejša.

Návrh ministerstva dopravy na zřízení státní vlakopůjčovny znamená zcela zásadní znevýhodnění národního dopravce České dráhy a naopak nulovou bariéru pro vstup nových subjektů do oblasti železniční osobní dopravy. Železničního dopravce může začít dělat kdokoliv, což bude vytvářet riziko neodhalení jeho dostatečné dlouhodobé odbornosti a solventnosti. Navíc se zcela zbavuje odpovědnosti za vozidlový park – bude bez jakékoliv odpovědnosti za pořízení vozidel, za stav vozidel z hlediska bezpečnosti, revizí vozidel, údržby a nákladů na zajištění údržby, efektivního využití vozidel atd.

Reálně zde hrozí, že kvůli tendrům dojde také v železniční veřejné dopravě ke stlačování personálních nákladů za hranici únosného minima, k čemu došlo u autobusové dopravy. Tlak na nízké mzdy povede k odchodu nejzkušenějších vlakvedoucích a dalšího personálu a tím také ke snížení garance bezpečnosti vlakové dopravy v České republice.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kavij (KSČM): Česká republika směřuje do války

4:31 Kavij (KSČM): Česká republika směřuje do války

Česká republika směřuje do války. Žene jí tam svými projevy a svými činy prezident Petr Pavel, premi…