Charanzová (ANO): Nejistý Ježíšek v globálním obchoďáku

31.10.2015 15:10

Běžným užíváním internetu se dnes stáváme součástí jednoho obřího globálního obchoďáku. Sociální sítě analyzují naše chování a nabízí nám cílenou reklamu na různé typy zboží přímo na našem profilu.

Charanzová (ANO): Nejistý Ježíšek v globálním obchoďáku
Foto: Hans Štembera
Popisek: Dita Charanzová

Různé typy reklam na nás neustále vyskakují při procházení internetových stránek. A dobře vypadající kabát za zlomek ceny nabízené v kamenném obchodě nezřídka naši pozornost upoutá. Může se ovšem jednat o zboží z obchodu, který sídlí mimo Evropskou unii, jinými slovy nemusí odpovídat standardům kvality a zdravotní nezávadnosti, může podléhat jiným obchodním podmínkám – na což přijdeme až ve chvíli, kdy máme balík doma a chceme jej vrátit či reklamovat. A ono to třeba nejde.

Poměr nákupů na internetu a v kamenných obchodech stále posiluje ve prospěch digitálních prodejen. Počkejme si na výsledky spotřebitelského chování o letošních Vánocích, vsadila bych boty, že dárků na internetu letos Ježíšek pořídí zas o něco víc než vloni. A téma zodpovědného chování spotřebitelů ve stínu tohoto trendu nabírá na aktuálnosti.

Řadu věcí si osvojíme, nabudeme zkušeností a poučením z pár vlastních přešlapů. Jsem ale ráda, že možná pár takových nezdarů může pomoci odbourat informační kampaň, kterou finančně podpoří Evropský parlament. Na rok 2016 jsme totiž s pár kolegy z výboru pro ochranu spotřebitele a vnitřní trh připravili pilotní projekt právě ke vzdělávání spotřebitelů ohledně bezpečnosti produktů na digitálním trhu. Na informační kampaň jsme získali 325 tis. EUR. Oslovit chceme nejen jednotlivce, ale i leckteré firmy, které čile nakupují přes internet a nezřídka se setkávají s různými nekalými praktikami.

Globalizace a digitalizaci otevírá dveře k nepřebernému množství výrobků takřka z celého světa, které objednáme kliknutím myši nebo v tramvaji cestou do práce na mobilním telefonu. Dnešní možnosti nám na jednu stranu mohou život v mnohém ulehčit, na straně druhé se učíme za pochodu a spálí se občas asi každý z nás. Pokud by se nám podařilo informační kampaní ochránit českého spotřebitele od nejednoho nepříjemného překvapení, budu spokojená.

Psáno pro blog.idnes.cz

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

migrační pakt

Paní poslankyně mám tento dotaz. Je vůbec možné, aby ministr vnitra Rakušan schválil migrační pakt v Bruselu, aniž by to předtím projednala poslanecká sněmovna. Vy poslanci, které jsme si my občané zvolili, aby vedli a spravovali tuto zem, ku prospěchu nás občanů, kteří si vás platíme, přece nejde o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Davis (Zelení): Evidentně potřebujeme novou generaci političek a politiků

23:08 Davis (Zelení): Evidentně potřebujeme novou generaci političek a politiků

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k stavu životního prostředí v České republice