Dlabajová (ANO): Právní nejistota českých dopravců kvůli německé minimální mzdě trvá

27.03.2015 11:10

Právní nejistota českých dopravců a dalších podnikatelů, kteří od nového roku bojují proti zákonu o německé minimální mzdě, pokračuje. Dlouho očekávané stanovisko Evropské komise nezaznělo ani na posledním plenárním zasedání Evropského parlamentu.

Dlabajová (ANO): Právní nejistota českých dopravců kvůli německé minimální mzdě trvá
Foto: Hans Štembera
Popisek: Martina Dlabajová, europoslankyně za hnutí ANO

Ve středu 25. března demonstrovala šedesátka dopravců z České republiky, Polska, Maďarska, Rumunska a Litvy před budovou parlamentu v Bruselu. Po hodinách protestu a čekání na verdikt Komise se dočkali jen vágních slov eurokomisařky pro dopravu Violety Bulc:  „Evropská komise tento německý předpis a jeho dopad na dopravní sektor velmi důkladně hodnotí, proto není stále schopna poskytnout na otázky Evropského parlamentu konkrétní odpovědi.“  S pasivitou Komise se však nespokojila velká část poslanců napříč politickým spektrem.

„Každý stát má plný nárok na vlastní zákon o minimální mzdě, není ovšem možné, aby aplikace takového zákona odporovala základním principům EU. A tady jde jednoznačně o postup proti základním principům volného trhu a volného pohybu osob a služeb,“ uvedla ve svém projevu europoslankyně Martina Dlabajová (ANO/ALDE). Přes četné písemné i ústní dotazy Evropská komise ani nenaznačila, zda mají podnikatelé šanci se svými protesty uspět.

„Německé opatření bohužel zapadá do současného trendu rostoucího protekcionismu v rámci EU. Mezi státy se staví neviditelná bariéra a soudržnost zemí se v mnoha ohledech rozpadá,“ dodala Dlabajová. Podle ní je nebezpečné především to, že pokud aplikaci zákona v této podobě Německo obhájí, lze očekávat řetězovou reakci v dalších zemích.

Kromě finanční zátěže představuje aplikace zákona také obrovský nárůst byrokracie, která je v rozporu s přijatým evropským principem smart regulation. „Opravdu můžeme ve 21. století v Evropské unii po firmách požadovat zasílání dokumentace faxem do Kolína či podrobné pracovní záznamy jejich zaměstnanců vedené pouze v němčině?“ zeptala se komisařky Bulc česká poslankyně Martina Dlabajová. A pokračovala dotazem na to, zda je komisařka připravená spustit řízení pro nesplnění povinností proti Německu v případě, že se prokáže nesoulad mezi německými zákony a právem EU.

Podle nového německého zákona musí všichni dopravci platit řidičům nejméně 8,5 euro za každou hodinu, kterou odpracují na německém území. Tato povinnost nejen neúměrně zvyšuje firmám náklady, ale klade na ně také řadu administrativních povinností spojených s evidencí a archivací dokumentů. Proti zákonu se ostře vyhrazují zejména dopravní firmy z ČR a Polska, které nová legislativa nejvíce poškozuje a může vést až k zániku mnoha menších firem.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: ANO

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministr Blažek: Snížení rizika zpronevěry peněz z advokátní úschovy

10:04 Ministr Blažek: Snížení rizika zpronevěry peněz z advokátní úschovy

Ministerstvo spravedlnosti aktuálně diskutuje opatření ke snížení rizika zpronevěry peněz z advokátn…