Spolupráce spolku Rekola s městem přinese řadu výhod i cyklistům, kteří službu nevyužívají a upřednostňují vlastní kolo. Rekola poskytla městu anonymizovaná data o výpůjčkách kol, která IPR využívá např. při doporučení pro plánované opravy stanic metra. „Díky datům můžeme při plánování zohlednit i potřeby cyklistů. Zjistíme třeba, kde ve městě chybí cyklostojany. Cenná jsou také data Rekol o krádežích z hlediska prevence kriminality jízdních kol. Ta nás vedla k rozhodnutí zažádat o grant Ministerstva vnitra na podporu projektu forenzního identifikačního značení kol,“ uvedl náměstek Dolínek.
Pro zajištění lepší dostupnosti kol získala Rekola data a doporučení od Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy. „Naším cílem při výběru dat pro Rekola je především zajištění dobré návaznosti na spoje MHD a zajištění kol v oblastech s vysokou koncentrací pracovních míst,“ uvedl Marek Zděradička, ředitel odboru infrastruktury IPR Praha.
„Máme velkou radost z toho, že má město o data zájem a aktivně s nimi pracuje. V příštím roce proto nově umožníme uživatelům dát v aplikaci souhlas se sběrem anonymizovaných dat i o průběhu jejich trasy. Tato data budou dobrým vstupem pro plánování a prioritizování dalšího rozvoje infrastruktury pro cyklisty,“ řekla Pavlína Pacáková, koordinátorka bikesharingu Rekola.
Rekola jsou od letošního roku zastoupená také v poradním orgánu Rady hl. m. Prahy pro cyklodopravu. „V Praze vznikl neziskový projekt, který reaguje na potřeby občanů i města. Rekola se rok od roku profesionalizují a nabízejí alternativu dopravy po městě stále většímu počtu obyvatel. Proto jsme se rozhodli navázat bližší spolupráci a přizvat je také do cyklokomise,“ zdůvodnil rozhodnutí Dolínek.
Rekola se v příštím roce zaměří především na dobrou dostupnost kol. K tomu by mělo dojít díky spolupráci s Institutem plánování a rozvoje, ale také díky nové technologii, kterou bude projekt využívat: „Zavedeme takzvané virtuální stojany, tedy místa, kde uživatelé mohou kolo odemknout cˇi zamknout. Jedná se o Internet of Things, takže není potřeba instalovat speciální stojany. Lokalitou pro vracení a půjčky tak budou existující stojany u stanic metra či zastávek MHD, ale i oblíbené kavárny nebo knihovny,“ vysvětlil Vítek Ježek, zakladatel projektu Rekola.
Městský bikesharing by měl být Pražanům k dispozici od roku 2017. Plán počítá s počtem 1000 kol a cca 110 stanic. Tento záměr města Rekola vítají. „Pořadatel výběrového řízení má v úmyslu vést tendr formou soutěžního dialogu. Zvolený průběh výběru poskytovatele velice vítáme, protože právě dobré plánování je pro funkčnost systému
Petr Dolínek – náměstek primátorky hl. m. Prahy (ČSSD)
Do funkce zvolen 26. 11. 2014. Působnost v oblasti dopravy a evropských fondů.
V nepřítomnosti primátorky hl. m. Prahy je pověřen jejím zastupováním, neurčí-li primátorka jiného náměstka.
autor: PV