Kromě toho redaktorka odkazuje na materiál, který je zastaralý a který v žádném případě ještě nebyl finalizován. Redaktorka dále uvádí neověřené domněnky, které se v připravované prováděcí vyhlášce k novele školského zákona týkající se podpůrných opatření pro všechny děti, žáky a studenty, kteří je potřebují, nevyskytovaly a ani nevyskytují.
MŠMT udělalo v poslední době naopak řadu velice proinkluzivních kroků a opatření, které mají být ve prospěch všech dětí, žáků a studentů tak, aby se mohli v co největší míře vzdělávat v hlavním vzdělávacím proudu. Mezi ty nejzásadnější patří novela školského zákona, která přinesla podpůrná opatření pro jakkoli znevýhodněné žáky, a také pravidelná periodická šetření České školní inspekce ohledně zařazování žáků do určitých vzdělávacích programů. Dalšími významnými kroky v této oblasti je možnost zřizovat přípravné třídy pro všechny děti nebo povinný poslední rok předškolního vzdělávání, který ošetřuje další předkládaná novela školského zákona. Zpřesní se také diagnostika žáků. Prováděcí vyhláška k novele školského zákona by měla být připravena do září 2015, aby měly školy, žáci, pedagogové, odborné asociace i poradny čas se připravit na proinkluzivní kroky vyplývající od září 2016 z novelizovaného školského zákona. MŠMT dále připravilo Akční plánem inkluzivního vzdělávání na období 2016 – 2018, který má za cíl efektivní realizaci schválených legislativních změn. Obsahuje také seznam konkrétních cílů, opatření, termínů, indikátorů a odpovědností za plnění. Jedním z opatření tohoto plánu je zpracování Národního akčního plánu inkluzivního vzdělávání na období 2016 až 2020, který vznikne na základě odborné diskuze a bude komplexně řešit podporu rozvoje inkluzivního vzdělávání na všech úrovních vzdělávací soustavy.
Jaroslav Fidrmuc (KDU – ČSL), náměstek ministra školství pro vzdělávání
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV