Fryč (Trikolóra): Ministr dopravy není Superman. Nebo ano?

11.09.2020 20:02

Nejspíše se shodneme, že Ministerstvo dopravy je velmi složitý resort. Přesto už přes půl roku nejen osobně nevěřícně sleduji situaci, kdy na něm nemáme adekvátního člověka, který by se mu plně věnoval.

Fryč (Trikolóra): Ministr dopravy není Superman. Nebo ano?
Foto: Trikolóra
Popisek: Trikolóra

Být ministrem dopravy zkrátka není zaměstnáním na půl úvazku. I když přesnější by možná bylo říct na dálku, ministr tam totiž údajně pouze občas přijede podepsat to, co mu podřízení připraví. To je samozřejmě něco, co od vlády neočekáváme. A řečmi o tom, v kolik hodin, kdo vstává, to neokecáme.

Ministerstvo pod tlakem

Ministerstva dopravy a průmyslu jsou a v nejbližší době budou vystaveny stále silnějšímu tlaku spojenému s takzvanou dekarbonizací neboli omezováním produkce oxidu uhličitého. Česká republika k tomu jednak nemá vhodné dispozice a zároveň to může být pro naši ekonomiku likvidační. V této situaci potřebuje každé ministerstvo silnou osobnost, která takovému tlaku bude čelit. V dopravě a průmyslu to přitom platí několikanásobně. Přes sms zprávy to samozřejmě nepůjde.

Vedle toho je ministerstvo dopravy pod náporem různých zájmových skupin. To bez každodenního soužití se svými podřízenými nelze ani pochopit, natož se umět jednotlivým tlakům postavit. Jedná se o zájmy stavebních firem, ekologických aktivistů, dopravců, a to dokonce v různých a technologicky naprosto odlišných druzích dopravy. Opravdu takovým tlakům může rozumět někdo, kdo si na ministerstvo dopravy odskočí v okamžiku, kdy má zrovna na ministerstvu průmyslu chvilku volna?

Až se musí něco stát…

Je zajímavé, že média tomuto fenoménu začala věnovat pozornost až v okamžiku, kdy došlo v krátkém čase k několika nehodám na železnici. To se opravdu neví, že jsou strojvedoucí přetíženi? To se neví, že na mnohých železničních tratích je bezpečnost dopravy zajištěna předpotopním způsobem naprosto neodpovídajícím současným technologiím? To je takový problém vytvořit databázi, která by shromažďovala údaje o různých úvazcích strojvedoucích a jejich aktuálních službách? Samozřejmě není. Jen by se dopravě musel věnovat někdo kompetentní, a především na plný úvazek.

Ing. Antonín Fryč, CSc.

Hnutí občanů TRIKOLÓRA

Odborný garant pro dopravu Hnutí Trikolóra

Předseda krajské rady Středočeského kraje

Za přispění: Zdeněk Říha, kandidát na senátor, Hnutí Trikolóra

Převzato z profilu politika

Článek byl převzat z Profilu Ing. Antonín Fryč, CSc.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Karel Krejza byl položen dotaz

Naše obrana

Jak bude ČR dál podporovat Ukrajinu, když jsou naše zásoby vyčerpány (tvrdí to Černochová)? A kde se najednou vzaly finance na nákup další munice? Zajímalo by mě taky, nakolik jsme zásobeni sami pro sebe a jestli máme vůbec dost velkou armádu (asi ne, když se uvažuje o obnovení povinné vojny)? Proto...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Maříková (SPD): V4  je mimořádně důležitý nástroj, který nám dává velkou sílu

23:07 Maříková (SPD): V4 je mimořádně důležitý nástroj, který nám dává velkou sílu

Projev na 98. schůzi Poslanecké sněmovny 18. dubna 2024 k Visegradské čtyřce.