Andrej Babiš prochází riskantní marketingovou operací. Vstupoval do politiky jako silný vůdce, který dokáže vyřešit každý problém. Jenže přišla imigrace, velký vůdce se schovává za Sobotku (osobnostně druhého nejslabšího politika v českých dějinách posledních let) a snaží se vyvolat dojem obyčejného člověka z lidu, kterého volíme především ze setrvačnosti. Je to pohyb poměrně riskantní, protože se snadno může objevit otázka, proč nás obyčejný člověk z lidu musí stát několik miliard ročně.
Na druhou stranu si vybral dobrou dobu - opatření ČNB zabrala, klesla cena ropy, spor s Ruskem má zatím jen místní dopady, české podniky dostávají spoustu zahraničních zakázek a médiím se daří zakrýt přetrvávající vysokou nezaměstnanost. Takže značka Babiš může být spojena s ekonomicky přijatelnými časy. Jenže pokud se nepodaří vyřešit krizi s islámem a krizi s imigrací (ty dvě záležitosti souvisí, ale nejsou totožné), mohou být příští volby o něčem úplně jiném než ekonomice.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV