Hanák (ČSSD): Nejproblematičtější úseky svitavské radiály má řešit nový projekt

24. 11. 2017 22:22

Ředitelství silnic a dálnic se na Jihomoravský kraj obrátilo s žádostí o spolupráci na úpravách silnice I/43 v úseku mezi Bořitovem a Voděrady podle nového projektu, který není součástí již dříve zpracované tahové studie. Ta má řešit nejproblematičtější úseky svitavské radiály do doby výstavby D43.

Hanák (ČSSD): Nejproblematičtější úseky svitavské radiály má řešit nový projekt
Foto: ČT
Popisek: Roman Hanák

Kraj však letos v létě představil dotčeným obcím vlastní řešení, na jehož základě by od Krhova směrem k Lysicím vznikla prakticky nultá etapa dlouho plánované dálnice. Postup navrhovaný krajem je navíc zakotven v Zásadách územního rozvoje a v důsledku by ušetřil státní kase stovky milionů korun.

Koncept ŘSD počítá se zrušením křižovatky I/43 se silnicemi III. třídy od Drnovic a Skalice nad Svitavou. Na jejím místě by vznikl most a řidiči by se na „třiačtyřicítku“ napojovali u Krhova. „Po výstavbě D43 by nám tu zbyl málo využívaný most přes nevytíženou, draze přestavovanou I/43. Řešení ŘSD by zavleklo dopravu do zastavěné části Krhova a navíc jej nezohledňují územní plány obcí, což by zkomplikovalo umístění stavby a následné výkupy pozemků,“ uvedl náměstek hejtmana Jihomoravského kraje pro oblast dopravy Roman Hanák.

Plán kraje přitom podobnými problémy netrpí. „Naše koncepce počítá s vybudování přeložky silnice I/43 kolem Lysic v trase plánované dálnice. V podstatě by šlo o nultou etapu D43. Stavba přeložky je sice dražší, nejde však o provizorium na několik let, ale o finální řešení. V případě úprav ve stávající trase I/43 nikdy nedosáhneme norem ani co se týče vzdáleností křižovatek, sklonů nebo rozhledů. Současná investice by byla v tomto případě sice vyšší, nicméně úspory, které přinese v době stavby D43, kdy nejsou umrtveny investice do stávající silnice první třídy a neodstraňují se dočasná opatření, ji však více než vyváží. Celkově jde o řešení významně levnější, řádově o 200 milionů korun,“ doplnil Hanák.

Pokud by přesto došlo k řešení úseku podle návrhu ŘSD, bude Jihomoravský kraj spolupracovat. Všechny nově vybudované úseky a objekty silnic nižších tříd by však měly být do majetku kraje převedeny bezúplatně, stejně jako vypořádané pozemky pod nimi.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: PV

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Bartošek (KDU-ČSL): Já jsem pro a jako lidovci podpoříme zřízení této vyšetřovací komise

22:46 Bartošek (KDU-ČSL): Já jsem pro a jako lidovci podpoříme zřízení této vyšetřovací komise

Projev na 4. schůzi Poslanecké sněmovny dne 12. 12. 2017 k návrhu na zřízení vyšetřovací komise k OK…