Jedna taková kartelová dohoda byla totiž podle všeho evidentně uzavřena. 35, 36, a na dálnici i 39 korun přibližně tolik si totiž čerpací stanice účtují v současných dnech za ceny nafty a benzinu pro řidiče. Přestože Česká republika disponuje nejhustší sítí čerpacích stanic a panuje zde logicky vysoká konkurence, ceny pohonných hmot u pump, až na opravdu čestné výjimky, prostě neklesají. Čím to je?
Zase jednou nám tu prostě selhal trh. Jediným logickým vysvětlením je, že se pan Shell sešel s panem Agipem a za přitakávání pana OMV a paní Benziny si svatosvatě slíbili, že vydrží, i když budou hromy a blesky létat a lidi budou nadávat.
Dnešní Lidové noviny přinesly informaci o tom, že nákupní cena jednoho litru benzinu činí pro tento týden 31,30 a prodejní je, co jsem tak viděla, různá. Od 35 do 39. To je panečku paráda mít marži 8 korun na litru, jak koneckonců sami pumpaři přiznávají, rýžují teď nejvíc za 10 let. Takovéto marži já ale říkám prachsprostá zlodějna.
A že se Vás to ne-řidičů netýká? Omyl. Jen pro připomenutí zde uvádím, že od cen ropy, či přesněji řečeno nafty a benzinu, se odvozují ceny v podstatě všeho zboží zatíženého dopravou. Nakonec na to doplatí koncový zákazník. I když se nás minulý týden ČT snažila opít reportáží, že marže jsou v podstatě normální, tedy okolo 2 Kč, opak je pravdou, jak koneckonců dokazují i dnešní LN.
Antimonopolní úřad by měl konečně zasáhnout, není prostě možné, aby řidiči tankovali za stejných 37 Kč když stojí barel ropy 130 nebo 70 dolarů.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Veciverejne.cz