Hejtman Půta: Připravujeme konkrétní pomoc lidem, trpícím autismem

02.04.2016 20:08

Symbolickým modrým nasvícením budovy krajského úřadu a úvodní strany webových stránek se Liberecký kraj připojí k osvětové kampani „Česko svítí modře“. Ta si klade za cíl zvýšit povědomí veřejnosti o problematice autismu. Kampaň bude probíhat od 2. dubna do 30. dubna a letos se koná už její třetí ročník.

Hejtman Půta: Připravujeme konkrétní pomoc lidem, trpícím autismem
Foto: Hans Štembera
Popisek: Martin Půta

Čelní strana budovy, od hlavního vstupu do krajského úřadu, bude nasvícena modrým světlem ze soboty 2. dubna na neděli 3. dubna a tak bude zářit celou noc. Změní se také úvodní strana webových stránek Libereckého kraje. „Kampaň rozhodně vítáme a tohle je jeden ze symbolických způsobů, jak vyjádřit podporu lidem žijícím s autismem v České republice. Připravujeme i konkrétní pomoc. Rodině z Liberecka bychom rádi darovali speciální počítač s dotykovou obrazovkou pro dva syny postižené autismem,“ říká hejtman Libereckého kraje Martin Půta. Právě modrá je barvou komunikace, která představuje pro osoby s autismem jednu z nejzávažnějších bariér porozumění světu.

Svoji podporu autistům a jejich rodinám mohou lidé vyjádřit v sobotu 2. dubna třeba modrým laděním oblečení nebo jeho doplňku.

„Krajský úřad nasvítíme modře v sobotu poprvé. Je důležité, že se k této kampani ke zvýšení povědomí o autismu připojil právě náš úřad, který má na starosti financování sociálních služeb v Libereckém kraji, tedy konkrétní pomoc autistům a jejich rodinám,“ zdůraznila náměstkyně hejtmana pro resort sociálních věcí Lenka Kadlecová. „Modrá barva je symbolem komunikace. Právě vzájemné porozumění bývá tím, co autisté často postrádají. Chceme, aby budova krajského úřadu svítila modře každý rok, aby se z tohoto gesta stala tradice,“ dodává.

Platforma NADĚJE PRO AUTISMUS

Vznikající volné uskupení zástupců právnických osob i jednotlivců, kterým není lhostejný osud osob s autismem, pořádá celorepublikovou kampaň „Česko svítí modře“. Připojuje se tak k celosvětové informační kampani „Light It Up Blue!“ Kampaň startuje 2. dubna, v den, který byl OSN stanoven Světovým dnem zvýšení povědomí o AUTISMU – WAAD a potrvá do konce dubna.

Cílem kampaně je vyjádřit podporu lidem s poruchami autistického spektra (PAS) a jejich blízkým. Nabízí prostor pořadatelům akcí, se vztahem k WAAD nebo AUTISMU, realizovaných v uvedeném období, k vzájemnému propojení, seznámení, inspiraci a sdílení.

Poruchy autistického spektra – obecněji AUTISMUS – postihují dle epidemiologických průzkumů každé 68. narozené dítě. Na celém světě žije zhruba 70 milionů osob s AUTISMEM, v naší republice je to na 100.000 občanů. Jedná se o celoživotní postižení v oblasti vnímání, představivosti a sociální komunikace. V 70% se jedná o postižení kombinované. Lidé s PAS dokážou s adekvátní podporou žít plnohodnotný život a obohatit společnost svým jedinečným, originálním vnímáním světa. Jejich vzrůstající počet je společenskou výzvou.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Niedermayer (TOP 09): Můj "ECON" finiš za posílením evropské ekonomiky

7:17 Niedermayer (TOP 09): Můj "ECON" finiš za posílením evropské ekonomiky

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k nové ekonomické legislativě Evropské unie