Hejtman Šimek: Logo je jen začátek, je před námi ještě spousta práce

16.12.2018 12:58

Jihomoravský kraj se po osmi letech rozhodl modernizovat své logo a vizuální identitu. Na základě výběrového řízení byl vybrán návrh založený na jednoduchosti, minimalismu a nadčasovosti, který má své základy v moravské tradiční tvorbě. Vychází tedy z tradičních barev a tvarů moravské keramiky, krojů i architektury.

Hejtman Šimek: Logo je jen začátek, je před námi ještě spousta práce
Foto: archiv hejtmana
Popisek: hejtman Jihomoravského kraje Bohumil Šimek (BPP, zvolen za hnutí ANO)

Veřejná zakázka byla vyhlášena 15. května 2018, a to konkrétně na vytvoření nové značky Jihomoravského kraje, destinační značky Jižní Morava a jejich vizuálních stylů. Komise složená ze zástupců kraje i z řad odborníků vybírala ze šesti návrhů čtyř agentur a jako nejzdařilejší ohodnotila návrh agentury DORLAND.

Ta na základě požadavků zadavatele vytvořila dvě loga a dva vizuální styly včetně manuálů (Jihomoravský kraj a Jižní Morava) a bude se v následujících měsících na základě rámcové smlouvy podílet na jejich využití v konkrétních kampaních. (logo+logomanuál pro Jihomoravský kraj 550 tisíc Kč; logo+logomanuál destinační značky Jižní Morava 470 tisíc Kč; rámcová smlouva na grafické práce, návrhy a tvorbu marketingových kampaní na představení nového loga Jihomoravského kraje 880 tisíc Kč, ceny jsou bez DPH).

„Rozhodli jsme se pro změnu na základě hodnocení nezávislého názoru odborníků, kteří doporučili modernější pojetí komunikace včetně loga kraje. Jsem spokojený a věřím, že se nám prostřednictvím tohoto moderního vizuálního stylu podaří prezentovat, co kraj dělá, jaké jsou jeho priority a zejména, že dojde k jednotné komunikaci kraje jako správního celku i kraje jako destinační značky. Logo je jen začátek, je před námi ještě spousta práce,“ řekl hejtman Bohumil Šimek.

Nové logo JMK:

  • základem logotypu je čistá TYPOGRAFIE, která prolíná historii se současností i budoucností – dá se říct, že logotyp je NADČASOVÝ
  • m – typografie, slovo, písmeno, sdělení obraz (písmo je nejsilnější prvek)
  • typografie – logotyp a celá Jižní Morava si zaslouží zajímavý font, font slavného designéra, který pracuje nejen pro studio Najbrt
  • m – propojení minulosti, současnosti a budoucnosti – 3 dříky písmene spojené do jediného
  • m – společná cesta, která expanduje – otevřenost novým příležitostem
  • zahrnuje v sobě: unikátnost, modernost, tradice, myšlenku, jedinečnost, nekonečnost (v možnostech), jemnost, hravost, variabilita, soudržnost protaženost linek písmene m směrem naznačuje 2 věci: 1. jih = Jihomoravský kraj, Jižní Morava, 2. návrat ke kořenům
  • m – slova začínající na písmeno m – modrotisk, myšlenka, muzea, možnosti, malebnost, milovat, magický, mezinárodní, mamut, mapa, Morava – řeka, mohyla, Mikulov, Macocha, Moravský kras, modré sklepy

reklama

autor: PV

Odchod do důchodu

Paní Schillerová, přijde mi to, nebo nějak často měníte své názory? Teď tvrdíte, že je pro vás navýšení věku odchodu do důchodu nepřijatelné, ale podle jiných, s tím souhlasili a zrovna vy jste to jako ministryně sama navrhovala - https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/396856-schillerova-chce-zvysi...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Premiér Fiala: V zahraničí se vždycky snažím najít chvíli na setkání s krajany

21:10 Premiér Fiala: V zahraničí se vždycky snažím najít chvíli na setkání s krajany

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k setkání s krajany.