Hejtman Zimola: Máme řešení, jak dále nebrzdit stavbu dálnice D3

12.03.2014 17:57

Napojení areálu společnosti HVN Logistic u obce Hůry na čtyřproudou komunikaci vedoucí směrem od Českých Budějovic na Lišov. To by mělo vyřešit spor brzdící výstavbu dálnice D3 v místě obchvatu krajského města. Shodli se na tom ve středu 12. března 2014 hejtman Jiří Zimola a jednatel HVN Logistic Michal Hřebík.

Hejtman Zimola: Máme řešení, jak dále nebrzdit stavbu dálnice D3
Foto: archiv kraje
Popisek: Jiří Zimola

"Dostavba dálnice D3 je pro všechny Jihočechy klíčová věc. Dnes jsme udělali zásadní krok k tomu, abychom vyřešili administrativní spory a z kanceláří se přesunuli do terénu a začali opravdu stavět," uvedl po jednání Zimola.

Předmětem sporu, konkrétně mezi logistickým centrem a Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) je část pozemku HVN Logistic zasahující do ochranného pásma budoucí dálnice, kvůli čemuž společnosti hrozilo vyvlastnění. Ta zase naopak argumentovala tím, že kvůli dálnici a ztrátě tohoto pozemku přijde o příjezdovou cestu a tudíž o dopravní propojení s okolím.

„Pan Hřebík mi sdělil, že nechtějí bránit stavbě dálnice a jsou připraveni tu část svého areálu, která dnes zasahuje do ochranného pásma budoucí dálnice za normálních podmínek odprodat státu. Zároveň si uvědomuje, že těžko mohou areál společnosti napojit na dálnici. A jsou připraveni s ŘSD jednat na jiné možnosti, jak si příjezdovou cestu zajistit,“ sdělil Zimola.

Hřebík si plně uvědomuje, jaký má dálnice D3 pro rozvoj kraje význam. „Její výstavba ale zároveň může fatálním způsobem zasáhnout naše podnikání, což dosud nikoho ze státní správy nezajímalo,“ řekl. „Jsme ale přesvědčeni, že oboustranně přijatelné řešení je možné najít, pokud existuje společně projevená dobrá vůle. Děkujeme panu hejtmanovi za vstřícný přístup, je to první politik, který s námi o řešení problému věcně jednal. Jediné, co chceme, je, aby výstavbou dálnice nebylo zlikvidováno naše podnikání,“ dodal.

Dopravní propojení s okolím by společnosti HVN po dostavbě dálnice měla zajistit přípojka k čtyřproudé silnici vedoucí z Českých Budějovic směrem na Lišov. „Nejednalo by se o žádné přemostění ani podjezd. To znamená, že by se auta mohla napojit pouze do pravého jízdního pruhu ve směru od Budějovic. Z opačného směru by se pak otáčela na sjezdu na mimoúrovňové křižovatce s odbočkami na Hůry, Úsilné a Libníč. Souhlasit by s tím musel samozřejmě vlastník této komunikace, tedy stát, respektive ŘSD i dopravní policie. A následně i krajský úřad, který by povolení k tomuto napojení vydával,“ upřesnil Zimola s tím, že věří ve vzájemnou shodu.

Otázkou zůstává, kdo bude celou tuto investici hradit. Hejtmanovi připadá logické, že by to měl být sát, respektive ŘSD. „Vyvlastnění celého areálu by vyšlo na zhruba 70 milionů. Zatímco stavba přípojky by stála řádově jednotky milionů korun. ŘSD by měla být na tu levnější variantu v rámci vyvolaných investic souvisejících se stavbou D3 připravena,“ míní Zimola.

Jasněji by v celé situaci mohlo být 19. března 2014, kdy zástupci kraje, HVN Logistic, ŘSD a policie zasednou kvůli této záležitosti společně k jednacímu stolu.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: ČSSD

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Rozvoral (SPD): Migrační pakt EU, který odsouhlasil ministr vnitra Rakušan, zásadně odmítáme

21:03 Rozvoral (SPD): Migrační pakt EU, který odsouhlasil ministr vnitra Rakušan, zásadně odmítáme

Ve čtvrtek 18. dubna byla v Poslanecké sněmovně zahájena mimořádná schůze, svolaná na žádost opozice…