V oblasti Stockholmu se stejně jako v Pardubickém kraji intenzivně zabývají rozvojem dopravní infrastruktury. Přestože zde mohou využívat všechny čtyři druhy dopravy, místní samosprávy za klíčové oblasti rozvoje jednoznačně považují železniční a dálniční dopravu. „Pokud se švédský stát rozhodne pro investici do výstavby silnice národního zájmu, jde zde vše mnohem rychleji než u nás. Jakmile schválí plán výstavby klíčové komunikace, vykoupí pozemek od majitele za tržní hodnotu posílenou o dalších dvacet procent. Několikaleté spory a zdržování stavby zde neznají. Švédské zákony v tomto ohledu hovoří jasně a všichni tato pravidla respektují,“ sdělil jeden ze zajímavých poznatků z jednání hejtman Pardubického kraje Martin Netolický. Ten věří, že poslední novela zákona, kterou nedávno schválil český parlament, uvolní státu ruce pro vykupování pozemků pro R35.
Výstavbu dopravní infrastruktury ve Švédsku rovněž usnadňuje i jednodušší stavební řízení. Okruh jeho účastníků je užší. „Naše negativní zkušenosti s účastí některých občanských sdružení, která se neustále proti všemu odvolávají a nekonečně tím prodlužují potřebná rozhodnutí pro výstavbu některých důležitých projektů, jako například splavnění Labe, ve Švédsku nemají. Tato hnutí nejsou ze zákona účastníky stavebního řízení a mohou dávat pouze doporučení. Tím se celý proces významně urychluje,“ informoval náměstek hejtmana zodpovědný za dopravu a dopravní obslužnost Jaromír Dušek.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Pardubickykraj.cz