Ukrajinskému městu Charkov jsme poslali v říjnu loňského roku 20 tramvají, které byly stále pojízdné, ale už byly vyřazené pro pražský provoz. Ukrajinci se hned na to vrhli do práce, aby tramvaje upravili pro své využití. Museli je například přizpůsobit jinému rozchodu kolejí (z 1435 mm se měnila osa tramvají na 1524 mm). Povedlo se a teď už slouží pražské tramvaje k lepšímu chodu válkou zasaženého města. Charkovští cestující už se mohou svézt polovinou flotily darovaných tramvají.
Příběh pražských tramvají v Charkově ale začíná ještě daleko před válkou. Praha je tam prodala už v roce 2011 a sloužily až do začátku ruské invaze. Bohužel hned po začátku války se stalo město Charkov terčem masivního ruského ostřelování. Místní vozovna tramvají v tu chvíli patřila k jednomu z nejčastějších cílů a dopadly na ní stovky ruských raket. Úplně zničeno bylo 30 tramvajových souprav, další byly poškozené. Rusové totiž neváhají útočit na civilní cíle a terorizovat bezbranné obyvatelstvo.
Obnova vozového parku v Charkově je proto pro místní obyvatele povzbuzením a nadějí na návrat do normálního života po konci války. Pro nás Pražany je to zase důvod k hrdosti na to, jak Praha pomáhala. A pomáhat bude i dál!
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Ukrajina (válka na Ukrajině)
Zprávy z bojiště jsou v reálném čase těžko ověřitelné, ať již pocházejí z jakékoliv strany konfliktu. Obě válčící strany z pochopitelných důvodů mohou vypouštět zcela, nebo částečně nepravdivé (zavádějící) informace.
Redakční obsah PL pojednávající o tomto konfliktu naleznete na této stránce.
autor: PV