Nejen, že je tramvajová doprava ekologická, ale samotné tramvaje mají také daleko delší životnost než-li autobusy. Navíc nákladnost jejich financování lze zmírnit dotačními prostředky Evropské unie. „Nevěříme tomu, že by po zrušení trati mezi Mostem a Litvínovem byla udržitelná samostatná tramvajová doprava v obou městech. Následný tlak na úspory by s velkou pravděpodobností vedl k tomu, že by tramvajová doprava byla zrušena i v Mostě a Litvínově,“ dodává Petr Lacek, člen mosteckých zelených. Zrušením tratě by navíc došlo k navýšení emisí z autobusové dopravy.
Strana zelených v Mostě plně podporuje další investiční záměry v oblasti modernizace tramvajové dopravy a spojení mezi Mostem a Litvínovem. Vyjadřujeme znepokojení nad skutečností, že se v ekologicky exponované lokalitě jako je Most a Litvínov objevují politici, kteří tato témata nastolují. Už vůbec nechápeme nápad některých politiků SMM věnovat prostor pod tratí státu za účelem výstavby druhého pruhu rozšířené silnice. „Zastupitelé zřejmě nevědí, že již dávno existuje studie, která počítá s rozšířením vozovky o levý pruh ve směru z Mostu na Litvínov. Otázka také je, co by se stalo se společným dopravním podnikem obou měst a kdo by profitoval z jeho případného rozdělení, které by v případě zrušení tramvajové tratě mohlo nastat. Bohužel to vypadá, že SMM hledá po prohraných volbách jakákoliv témata, kterými se chce zviditelnit. Tuto snahu jim neupíráme, ale měla by to být témata, která posunují naše město k vyspělým regionům, nikoliv naopak.“ dodává předseda mosteckých zelených Jan Hrubeš.
Autor Jan Hrubeš je předseda Základní organizace Strany zelených Most
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV