Právě díky průmyslové zóně patří Rychnovsko k oblastem s nejnižší nezaměstnaností a k hospodářsky nejdynamičtěji se rozvíjejícím regionům.
Podpora pro průmyslovou zónu byla kdysi rozdělena do pěti programů, mimo jiné i na podporu dopravní a regionální infrastruktury. Díky tomu se podařilo uskutečnit opravy, rekonstrukce a stavby silnic druhých a třetích tříd za více než 400 milionů korun. Mezi nejvýznamnějšími je možné jmenovat rekonstrukci komunikace z Častolovic do Solnice za 200 milionů korun či výstavbu obchvatu Solnice za 70 milionů. Kromě toho šly dotace i do oprav a vybudování místních komunikací, cyklostezek, státní silniční sítě, autobusového nádraží či zabezpečení železničního přejezdu.
Nedávno navštívil Rychnovsko premiér Bohuslav Sobotka a přivezl s sebou ne příslib, ale jistotu dalších investic, tentokrát na vylepšení železniční trati z Týniště nad Orlicí přes Častolovice do Solnice. Lidé, kteří využívají vlakové spojení, budou mít díky tomu mít cestování pohodlnější, jednodušší i bezpečnější. Celkové náklady dosáhnou téměř 680 milionů korun. První dvě etapy se uskuteční především v letošním a příštím roce, poslední pak v letech 2016 až 2017. Bude to znamenat další vylepšení každodenního života obyvatel na Rychnovsku.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Karel Janeček - profil