Vládu čeká hodnocení novely zákona, která je dalším bičem na střední střídu a chudší obyvatele. Pokud návrh projde, dotkne se totiž daň velkého počtu občanů, kteří si své vozy vybírají v autobazarech. Podle informací Sdružení automobilového průmyslu se stáří aut na českých silnicích dlouhodobě pohybuje kolem 14 let.
Zpřísnění pravidel počítá s daní u aut, starých už 10 let.
Dosud se za vozy, které splňují normu Euro 3, neplatilo nic. Novela počítá s částkou 3000 korun. Daň u vozů normy Euro 2 se má daň zvýšit z 3000 na 5000 Kč, u normy Euro 1 pak z 5000 na 10000. Nezdraží se jen auta, starší než Euro 1, za které se i nadále bude platit 10000.
Tak mám pocit, že se nám Andrej Babiš začíná pěkně vybarvovat … Tato daň totiž nemá se solidaritou nic společného; v autobazarech nakupují chudší obyvatelé, ti bohatší mají na nová auta. Ministerstvo by nemělo útočit na nemajetné lidi pod heslem Ochrana ovzduší (auta s normou Euro 3 ho poškozují jen minimálně). Možná by se vzkaz dal přeložit takto: nemáš dost peněz na nové auto, tak choď pěšky nebo plať další daň.
Výše uvedená změna se zásadně dotkne lidí, kteří používají ojeté auto třeba k cestě do práce nebo k vyzvedávání dětí ze školek. Pochybuji, že v dnešní době si půjde matka samoživitelka nebo nezaměstnaný člověk, kterých rozhodně není málo, koupit nový vůz. Nebudou na něj mít peníze.
Jsem opravdu šokován, jak se náš stát stará o blahobyt svých občanů. Připomeňme si, že už dnes jsou ceny potravin a dalších výrobků téměř stejné jako na západ od nás, jen platy jsou pořád extrémně nízké. A nevšiml jsem si, že by se blýskalo na lepší časy.
Ing. Pavel Janeček, zastupitel města Náchoda
Ing. Pavel Janeček, BBS(Hons)
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV