KDU-ČSL: Doprava a infrastruktura? Zodpovědně

21.09.2017 12:15

S postupným růstem životní úrovně v České republice současně přibývá počet registrovaných automobilů, který na konci roku dosáhl 5,37 milionu. Naší prioritou pro následující volební období je proto dostavět dálnice, obchvaty měst, opravit krajské silnice a rozvíjet železniční dopravu.

KDU-ČSL: Doprava a infrastruktura? Zodpovědně
Foto: Hans Štembera
Popisek: Předseda KDU-ČSL Pavel Bělobrádek

Vytvoříme jednotný tarifní a odbavovací systém (cestování na jeden jízdní doklad jakýmkoliv dopravcem) na celostátní úrovni = nebudeme vytvářet systém nový, ale naopak rozvineme systém stávající.

Prosadíme účinnější a důslednou penalizaci zhotovitelů staveb a správců komunikací.

Prosadíme výraznější liberalizaci železniční dopravy za podmínek výhodných pro stát a občany.

Podpora cyklistické dopravy: Budeme podporovat rozvoj sítě cyklostezek s důrazem na cestování do práce.

Odvedeme dopravu z měst a obcí = připravíme Akční plán a konkrétní strategickou koncepci pro rychlé dobudování silniční páteřní sítě a obchvatů měst a obcí.

Zjednodušíme a snížíme administrativní náročnost v oblasti investorské přípravy a realizace staveb klíčové dopravní infrastruktury.

Minimalizujeme negativní důsledky dopravních omezení vznikajících realizací dopravních staveb = podpoříme zavádění informačních systémů a efektivního dopravního značení k omezování kolon a zajištění dostatečného počtu objízdných tras.

Vyřešíme trvalé spolufinancování rekonstrukce a oprav krajských silnic a mostů = roční rozpočet Státního fondu dopravní infrastuktury bude obsahovat kapitolu zřízenou k tomuto účelu ve výši min. 3 mld. Kč.

Zasadíme se o efektivní fungování Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře = zajistíme účelné využívání kapacity železničních tratí nejen pro osobní, ale zejména pro nákladní železniční dopravu, čímž zvýšíme její atraktivitu.

Zasadíme se za další rozvoj železniční nákladní dopravy podporou výstavby terminálů a veřejných překladišť silnice – železnice – voda s využitím výhod železniční a vodní dopravy.

Podpoříme vybudování nových železničních tratí tam, kde je to účelné, nebo modernizaci stávajících pro rychlosti 200 km/h a více = zavedení tzv. konceptu rychlých spojení hlavních přepravních proudů je nutnost (Drážďany – Ústí n/Labem – Praha – Brno – Břeclav, Brno – Přerov – Ostrava – PL/SK).

Zvýšíme atraktivitu železniční osobní dopravy = budeme prosazovat rychlou a efektivní revitalizaci železničních nádraží všude tam, kde je to účelné a podpoříme rychlou obnovu vozidlového parku stejně jako budování přestupních terminálů a odstavných ploch P+R, P+B.

Zabezpečíme citelné zvýšení bezpečnosti železniční a silniční dopravy = systematicky budeme odstraňovat kritická místa (zejména úrovňové železniční přejezdy, nepřehledné křižovatky, nevyhovující dopravní značení).

Zavedeme bezpečnostní program REPADO, který účinně eliminuje nejvíce rizikové řidiče.

Prosadíme rychlejší rozvoj ekologicky šetrných řešení v dopravě = urychlíme budování potřebné infrastruktury (síť dobíjecích stanic pro elektromobily) a zvýhodníme ekologická vozidla na poplatcích za využívání dopravní infrastruktury.

Celý program naleznete ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

Sexuální násilí

Jak se v praxi bude dokazovat, jestli byl k souloži udělen souhlas či nikoliv? Nemám nic proti tomu, že jste změnili zákon, ale k čemu to v praxi bude? Co když jedna si budou strany v tom, zda byl udělen souhlas či nikoliv protiřečit?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Havlíček (ANO): Odmítáme stát se spolupachateli účetních experimentů

11:17 Havlíček (ANO): Odmítáme stát se spolupachateli účetních experimentů

Vyjádření na CNN Prima News k jednání o důchodech, publikované na svém veřejném facebookovém profilu