Vytvoříme jednotný tarifní a odbavovací systém (cestování na jeden jízdní doklad jakýmkoliv dopravcem) na celostátní úrovni = nebudeme vytvářet systém nový, ale naopak rozvineme systém stávající.
Prosadíme účinnější a důslednou penalizaci zhotovitelů staveb a správců komunikací.
Prosadíme výraznější liberalizaci železniční dopravy za podmínek výhodných pro stát a občany.
Podpora cyklistické dopravy: Budeme podporovat rozvoj sítě cyklostezek s důrazem na cestování do práce.
Odvedeme dopravu z měst a obcí = připravíme Akční plán a konkrétní strategickou koncepci pro rychlé dobudování silniční páteřní sítě a obchvatů měst a obcí.
Zjednodušíme a snížíme administrativní náročnost v oblasti investorské přípravy a realizace staveb klíčové dopravní infrastruktury.
Minimalizujeme negativní důsledky dopravních omezení vznikajících realizací dopravních staveb = podpoříme zavádění informačních systémů a efektivního dopravního značení k omezování kolon a zajištění dostatečného počtu objízdných tras.
Vyřešíme trvalé spolufinancování rekonstrukce a oprav krajských silnic a mostů = roční rozpočet Státního fondu dopravní infrastuktury bude obsahovat kapitolu zřízenou k tomuto účelu ve výši min. 3 mld. Kč.
Zasadíme se o efektivní fungování Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře = zajistíme účelné využívání kapacity železničních tratí nejen pro osobní, ale zejména pro nákladní železniční dopravu, čímž zvýšíme její atraktivitu.
Zasadíme se za další rozvoj železniční nákladní dopravy podporou výstavby terminálů a veřejných překladišť silnice – železnice – voda s využitím výhod železniční a vodní dopravy.
Podpoříme vybudování nových železničních tratí tam, kde je to účelné, nebo modernizaci stávajících pro rychlosti 200 km/h a více = zavedení tzv. konceptu rychlých spojení hlavních přepravních proudů je nutnost (Drážďany – Ústí n/Labem – Praha – Brno – Břeclav, Brno – Přerov – Ostrava – PL/SK).
Zvýšíme atraktivitu železniční osobní dopravy = budeme prosazovat rychlou a efektivní revitalizaci železničních nádraží všude tam, kde je to účelné a podpoříme rychlou obnovu vozidlového parku stejně jako budování přestupních terminálů a odstavných ploch P+R, P+B.
Zabezpečíme citelné zvýšení bezpečnosti železniční a silniční dopravy = systematicky budeme odstraňovat kritická místa (zejména úrovňové železniční přejezdy, nepřehledné křižovatky, nevyhovující dopravní značení).
Zavedeme bezpečnostní program REPADO, který účinně eliminuje nejvíce rizikové řidiče.
Prosadíme rychlejší rozvoj ekologicky šetrných řešení v dopravě = urychlíme budování potřebné infrastruktury (síť dobíjecích stanic pro elektromobily) a zvýhodníme ekologická vozidla na poplatcích za využívání dopravní infrastruktury.
Celý program naleznete ZDE.
autor: PV