Podle kritiků se stavební řízení vzdaluje potřebám občana, dostatečně nechrání veřejný zájem a nabourává stávající princip veřejné správy. Na připravovanou novelu si stěžují jak starostové menších obcí, tak i představitelé velkých měst.
„Návrhem zákona se vytváří jednotná soustava státní stavební správy, v jejímž čele není žádné ministerstvo, ale nově zřízený Nejvyšší stavební úřad, který bude nadřízený krajským stavebním úřadům. Ty budou mít svá územní pracoviště v obcích s rozšířenou působností. Tento návrh je zcela v rozporu se stávajícím principem veřejné správy, vzdaluje se občanům a dle mého názoru také zvyšuje prostor pro korupční jednání,“ kritizuje návrh zákona senátorka Anna Hubáčková. (nestr. za KDU-ČSL)
Reformou veřejné správy jsme od r. 2000 zavedli smíšený model. Nový stavební zákon stavební řízení centralizuje, odděluje státní správu a samosprávu. Navíc se velmi vzdaluje občanovi. Zákonem se ruší hodně stávajících stavebních úřadů, koncentrují se do obcí s rozšířenou působností. V současné době máme cca 660 stavebních úřadů, které mají přejít pod 205 obcí s rozšířenou působností jako územní pracoviště krajského stavebního úřadu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV