Kadlec (SZ): Havířov zastavuje projekt demolice vlakového nádraží

20.12.2014 9:15

Rada města Havířova rozhodla ukončit projekt, který měl společně s dalším projektem Českých drah za cíl demolici stávající nádražní budovy a vybudování nového dopravního terminálu v Havířově.

Kadlec (SZ): Havířov zastavuje projekt demolice vlakového nádraží
Foto: zeleni.cz
Popisek: Logo Strany zelených

Dne 22. července 2014 vyhlásilo Statutární město Havířov (dále jen „město“) a České dráhy, a. s. zakázku na demolici budovy havířovského nádraží a následné vybudování nového dopravního terminálu. Od 14. listopadu 2014 znají oba partneři konkrétní nabídky firem. Nyní, ve středu 17. prosince 2014, po měsíci hodnocení obdržených nabídek, jednala rada města o ukončení smlouvy o poskytnutí dotace na vybudování dopravního terminálu v Havířově poté, co Regionální rada Regionu soudržnosti Moravskoslezsko (poskytovatel dotace) nepovolila městu a Českým drahám posun konce projektu kvůli způsobeným průtahům. Na dosud vynaložené výdaje na projekt z rozpočtu města tak žádná dotace pravděpodobně vůbec vyplacena nebude.

Zástupci Strany zelených v Havířově upozorňovali již v minulosti na to, že za daných podmínek je získání avizované dotace pro město nereálné a že by se mělo začít jednat o efektivních krocích, jak s nádražní budovou a jejím okolím naložit. K tomu se opakovaně vyjadřovala např. Česká komora architektů či havířovský Důl architektury, z. s., který nabízel městu i Českým drahám alternativní řešení s cílem zachování stávající budovy vlakového nádraží z 60. let 20. století.

„Pro nás je podstatné, že nové vedení města dokázalo reálně zhodnotit současnou situaci a snaží se ji řešit. Předpokládáme, že Havířov a České dráhy zakázku v nejbližších dnech oficiálně zruší bez vybrání dodavatele. Vzhledem k tomu, že však nechceme, aby budova dále chátrala, jsou představitelé Strany zelených připraveni poskytnout své odborníky a znalosti při definování následných kroků, které by měly vést jak k opravě budovy, tak také přednádražního prostoru do stavu, kdy bude architektonicky cenná stavba funkčně sloužit havířovským obyvatelům i návštěvníkům. Pokud město projekt nepřepracuje, finanční prostředky poskytovatele dotace tak budou místo demolice nádraží, zřejmě využity při zkvalitňování stavu silnic v celém Moravskoslezském kraji“, uvedl Pavel Kadlec ze Strany zelených.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Zeleni.cz

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Seďa (SOCDEM): Tato vláda se na své občany vykašlala a lidem neustále lže

23:08 Seďa (SOCDEM): Tato vláda se na své občany vykašlala a lidem neustále lže

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k navrhovaným změnám v zákoníku práce