Kolovratník (ANO): Co je klíčem k úspěchu komunikací? Lepší komunikace

17.09.2014 20:59

Majitelé pozemků, ležících na trase plánovaných silnic a železnic v těchto dnech s napětím sledují zprávy v médiích. Politici vyslyšeli jejich volání a legislativní změnou umožnili státu vykupovat pozemky za mnohem vyšší cenu, než je tomu dnes.

Kolovratník (ANO): Co je klíčem k úspěchu komunikací? Lepší komunikace
Foto: ANO.cz
Popisek: Martin Kolovratník

Jak vypadá ono zvýšení ceny v reálu? Jestliže v minulém roce a letos stát nabízel v průměru kolem 15ti korun za metr čtvereční zemědělské půdy, nyní mohou lidé získat až osminásobek této ceny, tedy 120 korun. Ovšem pouze v případě, že na zaslanou nabídku k odkupu budou reagovat rychle, zhruba do jednoho a půl měsíce. Společně s narůstajícím časem bude zároveň klesat nabídnutá cena, sníží se postupně na čtyř a poté na dvojnásobek. Pouze ve výjimečných případech, kdy majitelé prokážou zjevnou nespravedlnost, zvláštní majetkový vztah k pozemku apod., může ministr dopravy osobně a písemně povolit ještě další zvýšení ceny a to až na šestnáctinásobek původního odhadu.

Tato změna bude mít dopad především na výstavbu silnic. Vždyť jen v mém rodném Pardubickém kraji na tuto změnu čeká více než 1200 majitelů pozemků pod plánovanou trasou silnice R 35. Výkupy byly na začátku roku zastaveny a nyní všichni s napětím očekávají nový návrh smluv. Prováděcí podklady, vzory smluv a závazné pokyny, jak komunikovat s lidmi – to vše nyní zpracovávají i jednotlivé krajské správy Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které mají celou záležitost na starost.

Ovšem jak už to bývá zvykem, peníze nejsou vše. Již přes rok tvrdím, že stát musí s lidmi lépe komunikovat. Musí vést pozitivní komunikační kampaň, jeho zástupci si musí udělat čas a s majiteli se setkávat. Jestliže někdo nebude chtít prodat za žádnou cenu, hrozí mu vyvlastnění. A to si nepřeje žádná strana. Vidím velký rozdíl mezi tím, když vám domů přijde strohý úředně psaný dopis a nebo když vás navštíví odborník, který ukáže mapy, projedná s vámi varianty a vysvětlí jednotlivé možnosti. Každá obec na trase silnice má kulturní dům nebo obecní hospodu, každý obecní úřad má zasedací místnost, kterou rád poskytne. Novela má za sebou celý legislativní proces. Sněmovna ji schválila na konci jara, během léta podepsal Senát i prezident Zeman. V těchto dnech nabývá na účinnosti, odpovědní pracovníci ŘSD mají zpracovanou metodiku od Ministerstva dopravy a proto věřím, že rádi vyjedou do terénu mezi lidi a začnou s nimi komunikovat. Nově, otevřeně a aktivně. Pravdou je, že prozatím jsem nezaznamenal zvýšenou komunikaci v médiích, ale i toto jistě bude otázkou několika málo příštích dnů.

Jak je vidět, v penězích problém není. Platí vysvětlení, které jsem nabídl v úvodu tohoto článku: klíčem k úspěchu státu při výstavbě dopravní infrastruktury - ať už silniční, železniční nebo energetické – je jednoznačně lepší komunikace s občany. Jako poslanec, který je denně v kontaktu se svými spoluobčany v regionu udělám vše pro to, aby stát s lidmi mluvil a komunikoval, jak nejlépe umí.

Martin Kolovratník

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: ANO

migrační pakt

Paní poslankyně mám tento dotaz. Je vůbec možné, aby ministr vnitra Rakušan schválil migrační pakt v Bruselu, aniž by to předtím projednala poslanecká sněmovna. Vy poslanci, které jsme si my občané zvolili, aby vedli a spravovali tuto zem, ku prospěchu nás občanů, kteří si vás platíme, přece nejde o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

SOCDEM: Kalousek by peníze bankám radši nechal

7:17 SOCDEM: Kalousek by peníze bankám radši nechal

Komentář na veřejném facebookovém profilu strany k rozhovoru Vladimíra Špidly s Miroslavem Kalouskem…