Kolovratník (ANO): Správa železnic vypsala tendr pro první úsek vysokorychlostní trati

15.01.2020 16:39

Komentář na facebookovém profilu k tendru na zpracování dokumentace pro první vysokorychlostní tratě.

Kolovratník (ANO): Správa železnic vypsala tendr pro první úsek vysokorychlostní trati
Foto: Archiv Martina Kolovratníka
Popisek: Martin Kolovratník

Správa železnic, státní organizace nedávno zveřejnila zadávací řízení na zpracování dokumentace pro vydání rozhodnutí o umístění stavby (DÚR) první vysokorychlostní trati v České republice v úseku Praha - Běchovice – Poříčany (VRT Polabí). Jedná se tak o další krok k získání stavebního povolení.

Přípravy vysokorychlostních železnic jsou v plném proudu. V posledních letech se nám daří snižovat „časové manko“, které způsobili naši političtí předchůdci svou nečinností a absolutním nezájmem o vysokorychlostní vlaky. Jako místopředseda správní rady Správy železnic mám z toho radost a pečlivě sleduji pokroky, které se dějí každým dnem. V Česku už snad není nikdo, kdo by pochyboval o tom, že to s vysokorychlostními železnicemi myslíme skutečně vážně.

Nebál bych se říct, že vypsání tendru na zhotovitele dokumentace je skutečným „milníkem“. Úsek VRT Praha – Brno je totiž vůbec prvním úsekem, který se do této fáze přípravy dostal. Vstupujeme tak do nové etapy příprav. Vím, že ne každý zná detailně plánované úseky. Pro informaci proto uvádím, že se jedná o úsek začínající v železniční stanici Praha - Běchovice a končící zapojením do stávajících tratí Poříčany – Pečky a Sadská – Nymburk - město.

Zpátky ale k veřejné soutěži. Správa železnic nastavila podmínky veřejné zakázky tak, aby co nejlépe odpovídaly potřebám realizace prvního úseku VRT v České republice. V loňském roce k tomu dokonce proběhla předběžná tržní konzultace, které se zúčastnili zástupci 11 projekčních společností z Česka, Německa a Francie.

Součástí tendru je mimo DÚR také zpracování dokumentace vlivů záměru na životní prostředí (dokumentace EIA) nebo zapracování požadavků dotčených úřadů a veřejnosti. Správa železnic si také vyhradila právo opčního plnění, do kterého zahrnula kroky potřebné k získání kladného stanoviska EIA a územního rozhodnutí. Případná potřeba využití těchto kroků závisí na úspěšném dokončení procesu aktualizace Zásad územního rozvoje hlavního města Prahy, o kterou již Správa železnic pro VRT Polabí požádala.

Jsem rád, že výběr zpracovatele dokumentace bude probíhat na základě metody Best Value Approach/Best Value Procurement (BVA/BVP). Díky tomu se vyvarujeme případům, kdy v tendru zvítězil dodavatel, který sice nabídl nejnižší cenu, ale bohužel výsledek nebyl dostatečně kvalitní. Tato metoda staví do popředí zejména kvalitu plnění, a ne pouze nejnižší nabízenou cenu, což je velmi důležité.

Firma, která zvítězí ve veřejné soutěži, bude mít od podpisu 16 měsíců na zpracování dokumentace. Tato doba může být prodloužena v závislosti na případném využití opčního plnění. Předpokládáme, že celková cena by neměla přesáhnout 240,5 milionů korun, a to včetně využití veškerého možného opčního plnění.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Mračková Vildumetzová (ANO): Ministr Rakušan stále obhajuje neobhajitelné

19:05 Mračková Vildumetzová (ANO): Ministr Rakušan stále obhajuje neobhajitelné

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k Migračnímu paktu