Koskuba (ČSSD): Jak ŘSD vybírá firmy na opravy dopravních staveb

12.01.2017 17:55

Odpověď ministra dopravy ze dne 6.1.2017 na interpelaci ve věci prací na cca 6 km D10

Koskuba (ČSSD): Jak ŘSD vybírá firmy na opravy dopravních staveb
Foto: Archiv JK
Popisek: Primář a bývalý poslanec Jiří Koskuba

Investorem stavby „D10 – most přes strouhu pod obcí Svémyslice“ je Ředitelství silnic a dálnic ČR, Závod Praha. Jedna se o dva mosty ve čtyřproudém uspořádání dálnice D10, tj. celkem čtyři mostní objekty. Pod dvěma z mostních objektů se nachází páteřní plynovody NET4GAS, které mají velmi přísné požadavky na ochranu, práce v ochranném pásmu a odstávky provozu. Stavba se dále nachází v několika dalších ochranných pásmech jiných technických infrastruktur. U všech mostů dochází k úplné demolici a výstavbě nových objektů.

 

V rámci stavby jsou realizována veškerá možná opatření pro zmírnění důsledků na dopravu. V místě před a za mostem jsou vybudovány přejezdy středního dělícího pásu tak, aby uzavírka byla co možná nejkratší. Dopravní uspořádání 2+1 se v roce 2016 měnilo v režimu čtvrtek – neděle každý týden tak, aby odpovídalo zvýšeným intenzitám v jednotlivých směrech. Technický stav stávajícího mostu a jeho současná šířka neumožňovala využití uspořádání dopravy v režimu 2+2. Přes veškerá opatření se v místě tvořily kolony, které ve výjimečných případech dosahovaly delšího zdržení. Uzavírka byla povolena do konce listopadu 2016 a termín byl dodržen.

 

Stavba je vzhledem ke křížení plynovodů a jiným technickým opatřením velmi složitá na vlastní provádění. Od poloviny května do konce listopadu, tj. za méně než 7 měsíců, byla dokončena demolice mostů, ochrana plynovodu, pilotové zakládání, spodní stavba mostu, nosná konstrukce, římsa mostu, izolace mostu, vozovkové souvrství, rozšíření, bezpečnostní prvky a dopravní značení. V souvislosti s prováděním stavby probíhá přísná kontrola postupu stavebních prací a dodržování harmonogramu prací. Po dobu zimní přestávky nejsou předpokládaná dopravní omezení v místě stavby.

 

Pro rok 2017 je plánována pouze uzavírka pro levý jízdní pás, konkrétně v termínu od 15.3.2017 do 15.9.2017. Technickým opatřením na nově vybudovaném pravém mostním objektu v roce 2016 bylo dosaženo potřebné šířky pro uspořádání dopravy v režimu 2+2, čímž bylo zajištěno navýšení kapacity průjezdu vozidel v prostoru omezení. Kompletní dokončení stavby je plánováno do 31.12.2017, přičemž od 15.9.2017 budou práce postupovat bez dopravních omezení.

 

K výběru zhotovitele stavby bych rád uvedl, že společnost SaM silnice a mosty a.s., se sídlem Máchova 1129/6, 470 01 Česká Lípa byla vybrána v souladu s podmínkami zadávacího řízení, v jehož rámci se posuzuje i potřebná kvalifikace zhotovitele. Stavba neměla podle harmonogramu prací žádné zdržení, naopak se podařilo ve stejném čase zajistit i rozšíření pravé strany dálnice D10 v příslušném úseku, které umožní lepší řešení vedení dopravy v roce 2017.

 

Jsem si vědom, že případná omezení na dálnici D10 v určité míře komplikují život řidičů, nicméně se domnívám, že realizované stavby zvyšují komfort a bezpečnost veškerých uživatelů dálnice D10.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

migranti

Dobrý den, prohlášení Nerudové o migrantech jsem taky nepobral. Ale můj dotaz zní, zda se ví, kolik je v ČR aktuálně migrantů? A co si myslíte o migrantech z Ukrajiny? Máme je přijímat?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Premiér Fiala: Dálnice stavíme a připravujeme nejrychleji v historii

10:21 Premiér Fiala: Dálnice stavíme a připravujeme nejrychleji v historii

Páté jednání Vládního výboru pro strategické investice 22. dubna 2024 se týkalo především financován…