Krnáčová (ANO): Rekonstrukce vestibulu metra Anděl je dokončena dřív

08.06.2018 10:54

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dokončil výměnu eskalátorů v jedné z nejvytíženějších stanic pražského metra, a to v jednom vstupu ve stanici metra Anděl. V rámci rekonstrukce proběhly dále i sanace průsaků v eskalátorovém tunelu, elektro práce na novém osvětlení, silových rozvodech, rozvaděčích a slaboproudých zařízeních.

Krnáčová (ANO): Rekonstrukce vestibulu metra Anděl je dokončena dřív
Foto: Hans Štembera
Popisek: Adriana Krnáčová

K uzavření vstupu do stanice v oblasti křižovatky ulic Nádražní a Plzeňská došlo 25. 9. 2017, přičemž uzavírka byla předpokládána na cca 9 měsíců. DPP plánuje otevření zrekonstruovaného výstupu ve stanici metra Anděl již v pondělí 11. 6. 2018 od zahájení ranního provozu metra.

Během rekonstrukce byla vyměněna tři ramena eskalátorů včetně souvisejících technologií a došlo k sanaci průsaků v eskalátorovém tunelu. Nové eskalátory plně odpovídají svými parametry požadavkům na moderní zařízení se sníženou energetickou náročností provozu, zvýšenou bezpečností provozu a snížením požárního rizika. Jsou doplněné o řadu nových bezpečnostních prvků, jako jsou například čidla na přítomnost všech stupňů schodového pásma a na rychlost madel. Dodavatel garantuje dostupnost hlavních náhradních dílů po dobu 25 let.

„Především chci veřejnosti poděkovat za trpělivost, protože je mi jasné, že mnoha lidem způsobilo to omezení komplikace. I proto jsem ráda, že se celou rekonstrukci nakonec podařilo dokončit o několik dní dříve, než bylo plánované,“ uvedla Adriana Krnáčová, primátorka hl. m. Prahy.

Díky přístupu vedení zhotovitele a dobré organizace práce lze konstatovat, že se podařilo zkrátit dobu výstavby o 15 dní (tj. z 273 dnů na 258 dnů). „Vzhledem k vytíženosti Anděla a konkrétně tohoto vestibulu jsem velmi tlačil na maximální urychlení rekonstrukce. Uzavírka logicky způsobila cestujícím komplikace, ale modernizace stanic metra je nutná, aby mohly do budoucna bez problémů sloužit,“ řekl Petr Dolínek, náměstek pražské primátorky pro dopravu, sport a volný čas.

„Je potřeba si uvědomit, že technologie v některých stanicích jsou již skutečně zastaralé, konkrétně na Andělu nám sloužily přes třicet let. Dále letos v září plánujeme dokončit rekonstrukční práce ve stanici metra Náměstí Republiky, v říjnu zahájíme práce ve stanici metra Karlovo náměstí,“ řekl Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP a dodal: „Modernizacemi docílíme toho, aby bezpečnostní standardy odpovídaly současným požadavkům. Nové technologie jsou zároveň z elektrotechnického hlediska mnohem úspornější, sníží se nám tak i provozní náklady.“

Celkové náklady této akce dosáhnou přibližně 225 milionů korun. Na akci byla poskytnuta podpora z Operačního programu Praha – pól růstu ČR. Dle podepsané Smlouvy o financování projektu DPP předpokládá podporu do výše 99,6 mil. Kč.

Jak výměna probíhala?

Nejprve došlo k postupné demontáži stávajících eskalátorů. Byly vytěženy náhradní díly, které následně DPP použil nebo použije při opravách na eskalátorech v ostatních stanicích. Pak se vytěžily zbývající části včetně nosného rámu, které již není možné dále využít a byly vyvezeny jako šrot k dalšímu zpracování (ekologické likvidaci). Následovaly sanační práce eskalátorového tunelu a prostory tak byly připraveny pro montáž nových eskalátorů.

Tyto přípravné práce byly značně časově náročné kvůli technologickým pauzám, nezbytných pro zrání nových nosných betonových konstrukcí. Poté se začaly skládat jednotlivé moduly eskalátorů. Ty byly na místo dopravovány na podvalnících tahačů a jejich sestavení bylo proto spojené s náročnou přepravou těžkých břemen i nutným usazením konstrukčních spojů. Po sestavení mechanických částí přišlo na řadu zapojení jednotlivých prvků zařízení a následné „oživení technologie“. Na závěr byly (dle požadavků platné legislativy) provedeny veškeré zkoušky, včetně zkoušky se zátěží a revize před spuštěním do provozu s cestujícími. V provozu bude i Infocentrum DPP Anděl, které nebylo po dobu uzavření vstupu do stanice v provozu.

O stanici metra Anděl:

  • Původní sovětské eskalátory byly montovány při ražbě stanice Anděl, která začala v roce 1980.
  • 2. 11. 1985 byla stanice pod názvem Moskevská otevřena.
  • V současné době je Anděl jednou z nejvytíženějších stanic metra.
  • Obrat cestujících za rok 2017 ve stanici Anděl byl 23 606 413 cestujících. Průměrný denní obrat cestujících ve vestibulu Anděl stanice metra Anděl byl cca 54 tis. cestujících (od 1. 1. 2017 do 24. 9. 2017, pak byl vestibul Anděl/Anděl uzavřen).

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Dostálová (ANO): My chtěli diskusi. Ale vy jste neustále tvrdili, jak je migrační pakt super

20:01 Dostálová (ANO): My chtěli diskusi. Ale vy jste neustále tvrdili, jak je migrační pakt super

Projev na 98. schůzi Poslanecké sněmovny 19. dubna 2024 k migračnímu paktu.