Kysela (ANO): Křižovatka na Králově Háji se stává dalším vhodným tématem, jak na sebe upozornit

13.02.2015 20:50

Reakce na poplašnou zprávu opoziční zastupitelky za KSČM o křižovatce na Králově Háji

Kysela (ANO): Křižovatka na Králově Háji se stává dalším vhodným tématem, jak na sebe upozornit
Foto: red
Popisek: Politické hnutí ANO

Zastupitelka Dana Lysáková (KSČM) sdělila občanům skrz média poplašnou zprávu, která dává Liberečanům nahlédnout, jak se radní o město nestarají. Citujeme:

„Jak je to s plněním předvolebních slibů koalice v Liberci? Zatím nic moc. Slibované blaho je podlamováno změnami, které, jak vyplynulo ze schváleného koaličního rozpočtu, vedou nejen k rezignaci na investiční činnost, ale fakticky na řadu připravovaných rekonstrukcí v plné šíři. Vidět nezájem vedení města o problémy lidí, ale i jejich bezpečnost, lze např. v oblasti Králova Háje. Ani přes stížnosti občanů a upozornění médií není zájem řešit havarijní stav nedodělané komunikace v prostoru křižovatky směr Aloisina Výšina.“

Jaká je ale pravda, o které samozřejmě ví i paní Lysáková, jen ji dokáže potlačit a zneužít k vystrašení spoluobčanů?

Statutární město Liberec uzavřelo na akci „Oprava ul. Aloisina výšina“ na základě otevřeného výběrového řízení se společností STRABAG a.s. smlouvu na zhotovení předmětné stavby s termínem dokončení celé stavby do 30. 10. 2015. To znamená, že stavba nebyla převzata a společnost STRABAG dle uzavřeného smluvního vztahu zastupuje povinnosti vlastníka komunikace, a to náhradu případných vzniklých škod, a to do doby dokončení celého díla a převzetí zástupci města Liberce.

V době přípravy akce se vycházelo z podkladů vlastníků technické infrastruktury, které byly stavěny v rozmezích padesátých až sedmdesátých let minulého století. Bohužel v této době nebyly při některých stavbách dodržovány obecně závazně předpisy (prostorové normy pro uložení inženýrských sítí v komunikacích) a současně byla nedostatečně zpracována dokumentace skutečného provedení staveb inženýrských sítí. Po otevření výkopů pro opravy inženýrských sítí v loňském roce bylo zjištěno, že inženýrské sítě v komunikace Aloisina Výšina jsou rozdílně trasovány oproti dokumentaci a současně byly v některých úsecích uloženy „na sobě“.

Z tohoto důvodu nemohla oprava inženýrských sítí probíhat souběžně a nejdříve muselo být provedeno vymístění a oprava plynovodu, aby posléze byly započaty práce na opravě vodovodu a kanalizace (dovoluji si poznamenat, že se opravuje jeden z páteřních vodovodních přivaděčů pro Liberec, přičemž tato skutečnost komplikuje složitost opravy i o nutné plánování odstávek vody při dílčích propojích potrubí, aby byl celý Liberec zásoben pitnou vodou). Vzhledem k nepřesnostem v dokumentacích provádění staveb inženýrských sítí v minulém století bylo po kompletním otevření výkopů v dotčeném úseku zjištěno, že oprava se musí zvětšit i o křižovatku Aloisina Výšina x Březinova x Školní. Město Liberec na tuto skutečnost zareagovalo zvýšením rozsahu prací opravy komunikace Aloisina Výšina, spočívající v úpravě podloží komunikace v prostoru nad plynovodem a vodovodem a opravě zbývajícího prostoru křižovatky novou asfaltovou obalovanou směsí.

Než se v souladu s platnou legislativou podařilo provést jednací řízení bez uveřejnění o navýšení rozsahu prací se zhotovitelem, začalo zimní období.

S přihlédnutím k dodržení kvality díla ve vztahu ke klimatickým podmínkám nestihl dodavatel, společnost STRABAG a.s., dokončení opravy křižovatky dle zadávací dokumentace, a proto realizoval provizorní řešení - zasypání asfaltovým recyklátem, který průběžně dosypává.

Pro správnou informovanost občanů (a pro připomenutí paní Lysákové) z výše uvedeného vyplývá, že za současnou nepříjemnou situaci v dotčeném úseku komunikace nemůže současné vedení města, ale neúplné doklady stávajících staveb inženýrských sítí v době vzniku předmětného sídliště.

Závěrem chci touto cestou poděkovat občanům předmětné lokality za trpělivost s prováděnými pracemi a věřím, že s opravou komunikace Aloisina Výšina budou občané spokojení. Současně chci zdůraznit, že vedení města bude dále opravovat svůj majetek – dopravní infrastrukturu. Jsme si vědomi opomíjení této činnosti v mnoha lokalitách Liberce.

Tomáš Kysela, náměstek primátora pro technickou správu majetku města

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: ANO

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Babiš (ANO): Pan prezident je prý zklamán, ale zklamáni jsme i my

11:17 Babiš (ANO): Pan prezident je prý zklamán, ale zklamáni jsme i my

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k jednání o důchodové reformě na Pražském hradě