Laudát (TOP 09): Koalice nade vše

30.04.2016 11:25

Vláda není schopna řešit hrozbu zastavení výstavby české dálniční sítě. Přijetím evropské enviromentální legislativy začátkem roku 2015 bez přechodného ustanovení, které by uznalo platnost dokumentace posouzení vlivu staveb na životní prostředí (EIA) podle zákona č. 244/1992 Sb., zneplatnila územní rozhodnutí a stavební rozhodnutí desítek staveb.

Laudát (TOP 09): Koalice nade vše
Foto: Hans Štembera
Popisek: František Laudát

Navíc poslala přípravu projektů do bodu nula. TOP 09 před několika týdny uspořádala na toto téma tiskovou konferenci, třikrát jsme se pokoušeli o zařazení této problematiky na jednání Sněmovny, počtvrté to se stejným výsledkem zkusil pan Stanjura z ODS.

Problémem překonané dokumentace se naposled zabýval Hospodářský výbor Sněmovny 27. dubna. Poslanci napříč politickým spektrem si uvědomují hloubku krize, do které se zejména rezort dopravy vinou ministra životního prostředí dostal. Přesto, ani takový malér ministra Brabce, není pro ně důvodem k podpoře výzvy, aby na svůj post rezignoval.  Prostě, koalice je přednější, než dálnice, železnice a vodní cesty.  Z mých návrhů na usnesení výboru prošlo:

Hospodářský výbor (HV)

I. konstatuje, že:

1. chybí zákon o liniových stavbách

2. je neúměrně odkládána novela stavebního zákona, která by pomohla urychlit veřejnoprávní projednání umístění stavební uzávěry.

3. MŽP nevyjednalo výjimku v zákoně č. 39/2015 Sb. O uznání EIA podle zákona č. 244/1992 Sb., čímž způsobilo krizovou situaci při výstavbě potřebné dopravní infrastruktury. Tato krizová situace ohrožuje stabilitu českého stavebnictví.

II. žádá:

1. Ministerstvo životního prostředí (MŽP), aby urychleně připravilo možné legislativní řešení krizové situace EIA včetně možných rizik reakce orgánů EU.

Termín: 31.5.2016

2. Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR), aby ve spolupráci s  MŽP, MD a MZe zpracovalo analýzu dopadů neplatných EIA na další významné stavby – protipovodňová vodní díla, čistírny odpadních vod, spalovny komunálního odpadu apod.

Termín: 30.6.2016

Co neprošlo:

HV:

III.        Nepovažuje realokaci financí z OP Doprava na nákup drážních vozidel či zbytné

            investice do silnic nižších tříd za plnohodnotnou náhradu budování staveb na nadřazené

            dálniční a železniční síti  ČR.

IV.     1. Vyzývá premiéra Sobotku, aby urychleně jednal s EK o řešení pro ČR této fatální situace.

           2. Ministra životního prostředí, aby vyvodil za vzniklou krizi osobní politickou odpovědnost.

Dále HV konstatuje, že ministři MŽP, MMR a MD neplní svoje sliby v oblasti legislativních prací, které dali na začátku volebního období a které měly pomoci urychlit výstavbu technické infrastruktury.

Na Hospodářském výboru jsem položil řečnickou otázku: “Co musí ministr Sobotkovy vlády provést, aby musel rezignovat?“

František Laudát, místopředseda Hospodářského výboru Poslanecké sněmovny

Ing. František Laudát

  • Předseda Klubu angažovaných nestraníků (KAN)

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

migranti

Dobrý den, prohlášení Nerudové o migrantech jsem taky nepobral. Ale můj dotaz zní, zda se ví, kolik je v ČR aktuálně migrantů? A co si myslíte o migrantech z Ukrajiny? Máme je přijímat?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Majerová (Trikolora): Tak prý jsme dobytci a šmejdi

13:09 Majerová (Trikolora): Tak prý jsme dobytci a šmejdi

Reakce na veřejném facebookovém profilu strany na urážky v komentářích