Lusková (Realisté): Děti jako oběti experimentu inkluze

27.06.2017 13:12 | Zprávy

Je konec školního roku, česká společnost má za sebou jeden rok experimentu s dětmi, experimentu inkluzivního vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Ptám se, komu to prospívá?

Lusková (Realisté): Děti jako oběti experimentu inkluze
Foto: Realisté
Popisek: Realisté

Děti se speciálními potřebami jsou děti se zdravotním postižením, autistické, s výchovnými problémy a dalšími specifiky. V novém společenském experimentu není těmto dětem dopřána kvalitní odborná podpora. Ve jménu rovného přístupu. Zaklínadlo rovnosti tvrdí, že dítě se speciálními potřebami musí být ve stejné škole jako ostatní děti, aby dostalo stejnou příležitost. Ano, dostane stejnou příležitost vzdělávat se v téže instituci jako kamarád z ulice, nikoli tutéž příležitost obstát v životě a ve světě práce jako kamarád z ulice. O schopnost obstát a být platným členem společnosti jde dobrým školským systémům především.

Dítě se speciálními potřebami je nyní systémem začleněno do běžného třídního kolektivu řekněme 20 dětí. Až 7 z nich může mít speciální potřebu, kterou kompenzuje asistent. Asistent není odborník, nemá žádné odborné vzdělání. Učitelka tedy má 20 dětí, z toho je třetina se vzdělávacím problémem, třída se nafoukne až o 7 asistentů. Učitelka vykládá látku, do toho asistenti šeptem opakují svým svěřencům to, co nestíhají pobrat, třída šumí. Žáci ztrácí pozornost, vzdělávací proces se zpožďuje u všech 20 žáků. Děti se rozdělí na dobré a horší, dochází ke střetům, o včlenění do kolektivu kamarádů nemůže být řeč. Dítě se speciální potřebou učivo nezvládá, asistent stále šeptá, děti se smějí. Jeden velký stres. Je samo, ochraňováno svým dospělým asistentem. Výtečný základ do života. Základ, díky kterému v budoucnu neuspěje, protože tento způsob výuky a podpory ho nepřipraví na jednání s lidmi ani na vzdělávání v dalším stupni.

Ve třídě je ale také 13 dětí nadaných a průměrných, které by za normální okolností zvládly učivo skvěle, pokračovaly by na učilištích, středních a vysokých školách a česká společnost by získala kvalitní odborníky. Tak tomu nyní může být pouze tehdy, pokud rodiče včas vyhodnotí riziko, seženou místo na víceletém gymnáziu nebo soukromé škole a dítěti včas zajistí kvalitní základní vzdělání. Rychlý únik z podprůměrného českého základního školství je jedinou možností úspěchu potomka.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

MUDr. Ivan David, CSc. byl položen dotaz

Nerostné bohatství na Ukrajině

Na CNN jste tvrdil, že Ukrajina již nerostné suroviny, které jsou na jejím území nevlastní, že je vlastní někdo jiný. Jak to víte? Myslíte, že tak na USA šije nějakou boudu, a proto došlo i k vyhrocení oné schůzky, kde se měla smlouva podepsat? A kdo je tedy podle vás vlastní?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Mašek (ANO): Brzy budeme mít víc generálů než vojáků

10:21 Mašek (ANO): Brzy budeme mít víc generálů než vojáků

Reakce na svém veřejném facebookovém profilu na povýšení Karla Řehky a Michala Koudelky