Pokud jde o projekt Hate Free Culture a zastřešující Kampaň proti násilí z nenávisti je podle ministra Chvojky potřeba klást důraz na účinnost kampaní proti rasismu a násilí z nenávisti.
„Nemá jít o přesvědčování přesvědčených,“ řekl ministr Chvojka, „ale o práci s běžnými lidmi, o vysvětlování, že se s takovým násilím může potkat leckdo, protože odněkud pochází nebo nějak vypadá.“
Podle ministra Chvojky je potřeba, aby argumentace proti násilí z nenávisti byla srozumitelná jak formou, tak použitými slovy nejen intelektuálům nebo studentům, ale všem lidem, kteří se na internetu a ve společnosti pohybují.
Vzhledem k termínům pro hodnocení projektů a podávání nových projektových žádostí bude od dubna přibližně osm měsíců času. Během nich ministr Chvojka se svým týmem vyhodnotí končící projekt. A bude pracovat na zadání projektu nového.
„Kampaně jsou podle mě především úkol pro občanskou společnost,“ říká ministr Chvojka, „Úřad vlády ale má a bude tyto aktivity podporovat tam, kde budeme přesvědčeni, že ty projektu budou účinné. O konkrétní podobě další kampaně realizované případně samotným Úřadem vlády budeme během následujících měsíců jednat.“
Kampaň proti násilí z nenávisti sestává z řady dílčích úkolů. Jde mj. o vzdělávání policistů v otázkách posuzování násilí z nenávisti, mediace a školení žáků a učitelů na vybraných základních školách v severních Čechách a na severní Moravě, výměnu zkušeností mezi zaměstnanci obcí i neziskových organizací pracujících v obcích se sociálně vyloučenými lokalitami. Internetová Hate Free Culture je jednou z aktivit Kampaně proti násilí z nenávisti. Na celek kampaně bylo připraveno přibližně čtyřicet milionů korun během tří let. Kampaň zajišťuje Agentura pro sociální začleňování. Ta je odborem Úřadu vlády, který je svěřen do gesce ministra Jana Chvojky.
autor: PV