Komunikační asistent je umístěný na úvodní stránce Portálu občana (ZDE) a zobrazí se ve formě webchatového okna ihned po příchodu na stránku. Uzpůsobený je i pro mobilní telefony. „Naší prioritou je digitalizace služeb státu, která je atraktivní pro občany. Nový rozcestník i spuštění komunikačního asistenta lidem umožní využít její výhody rychle a jednoduše,“ uvedl ministr vnitra Jan Hamáček (ČSSD). Automatický komunikační asistent ve formě robota je dostupný nonstop a dokáže najednou reagovat na velký počet dotazů.
Smyslem chatbota je mj. pomoci novým uživatelům Portálu občana, kteří se v jeho více než 100 službách dosud neorientují. Schopnosti komunikačního asistenta se budou postupně rozšiřovat.
Nová podoba rozcestníku online služeb státu gov.cz přináší občanům přehledně to, co nejčastěji v rámci eGovernmentu používají, tedy jednoduchou dostupnost datových schránek, Czech POINT, Portálu občana a Portálu veřejné správy. Stránka gov.cz je tak plnohodnotnou centrální bránou k elektronickým službám státu. Občan zde také nalezne interaktivní průvodce životními situacemi, jako je narození dítěte či změna trvalého pobytu, i odpovědi na často kladené dotazy k digitalizaci.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV