Ministr Havlíček: Zajištění dopravní obslužnosti řeší koncepce veřejné dopravy

13.10.2020 11:52 | Zprávy

Vláda na svém večerním jednání schválila Koncepci veřejné dopravy, která řeší budoucí podobu zajištění dopravní obslužnosti v České republice hromadnou osobní dopravou. Materiál popisuje možnosti do roku 2025 s výhledem do roku 2030.

Ministr Havlíček: Zajištění dopravní obslužnosti řeší koncepce veřejné dopravy
Foto: Screen TV Prima
Popisek: Karel Havlíček v pořadu Partie

„Můžeme s kraji a dalšími partnery vyřešit, jakým způsobem budeme dále zajišťovat objednávání vlakových spojů v krajích, jak zajistíme plynulost spojení přes jejich hranice či zda by bylo možné zajistit rychlou dálkovou dopravu státem i tam, kde tomu tak doposud nebylo,“ říká ministr dopravy Karel Havlíček.

Činnost jednotlivých integrovaných dopravních systémů se podle ministra dopravy postupně vylepšuje. „Na druhou stranu nelze opomíjet, že v souvislosti s regionalizací veřejné dopravy, která proběhla již v roce 2005, dochází k určitému rozdrobování mezikrajské dopravy. Jestliže je regionální dopravní obslužnost zajišťována kraji v samostatné působnosti, je velmi obtížné zajistit shodný postup všech krajů při objednávce veřejných služeb v přepravě cestujících,“ říká Havlíček.

Právě koncepcí navrhovaný přezkum kompetencí objednatelů ve veřejné dopravě, případná revize nastavení způsobu financování dopravní obslužnosti a další navazující opatření, jako je tvorba koncesního modelu na železnici nebo změna minimálních standardů, mohou přispět k vhodnějšímu a efektivnějšímu fungování veřejné dopravy napříč Českou republikou.

Koncepce veřejné dopravy je zcela nový institut v právním řádu České republiky. Tvorbu takové koncepce předpokládá unijní právo a český zákon o veřejných službách dává celému procesu konkrétní podobu. Dokument pořizuje na dobu nejméně 5 let Ministerstvo dopravy pro celé území státu a schvaluje ji vláda. Koncepce veřejné dopravy obsahuje čtyři základní části: tou první jsou hlavní cíle a priority státu v oblasti veřejné dopravy, dále vymezuje hlavní páteřní osy poskytování veřejných služeb, základní rámec pro spolupráci státu, krajů a obcí při zajišťování dopravní obslužnosti a konečně obsahuje nástroje pro její realizaci.

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Veronika Vrecionová byl položen dotaz

ODS už není, co bývala

ODS bývala k EU dost kritická, dnes je to naopak. Navíc jste se spojili s dost eurofederalistickými stranami. Je vám jasné, že jste tak pro řadu lidí, včetně mě, kvůli tomu nevolitelní? A že tím nahráváte konkurenci? Proč nekandidujete samostatně? Já třeba k eurovolbám nepůjdu, protože není koho vol...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Jinde na netu:



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Mašek (ANO): "Fíkový list" oddalování už odvál vítr

16:02 Mašek (ANO): "Fíkový list" oddalování už odvál vítr

Reakce na svém veřejném facebookovém profilu na průběh zasedání Sněmovního výboru pro bezpečnost k p…