Intenzivně pracujme na obchvatu Mikulova, práce probíhají a na přelomu let 2017 a 2018 se začne stavět. Zbytek je vázán na zásady územního řízení kraje. Jejich přijetí se předpokládá do října 2016. Bereme to jako jeden ze závazků a problémů, že nemáme kvalitní spojení do Vídně," říká ministr dopravy Dan Ťok s tím, že na expertní úrovni probíhá příprava dvoustranné mezivládní dohody o hraničních mostech mezi D52 a A5.
Rakouská strana postupně realizuje plánované stavební úseky dálnice A5 směrem ke státní hranici České republiky. Z plánované délky 59,9 km bylo dosud dokončeno 23,3 km (Wien – Schrick). Rakouské ministerstvo dopravy, inovací a technologií v současnosti posuzuje zahájení výstavby dvou pruhů zbývajícího úseku Schrick – Poysbrunn v roce 2017. Další etapa výstavby dálnice A5 ke státní hranici je závislá na postupu výstavby D52.
„Pokud jde o severní dálnici, pokračujeme ve výstavbě. U úseku Poysbrunn – Drasenhofen jsme v polovině procesu EIA. Připravujeme jej tak, aby silnice mohla být čtyřproudová, ale nejdříve ji vybudujeme jakou dvouproudovou. Jakmile bude stavba na české straně dostatečně daleko, na rakouské straně silnici rozšíříme na čtyři pruhy,“ uvedl hejtman Dolního Rakouska Erwin Pröll.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV