Ministr Ťok: Pro řidiče je to náročné, ale s modernizací dálnice nejde dále čekat

17.03.2017 21:10

Modernizace dálnice D1 pokračuje dalším úsekem,v sobotu začnou práce mezi Měřínem a Velkým Meziříčím.

Ministr Ťok: Pro řidiče je to náročné, ale s modernizací dálnice nejde dále čekat
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr dopravy Dan Ťok

V sobotu 18. března se rozběhnou práce na dalším úseku dálnice D1, tentokrát mezi Měřínem a Velkým Meziříčím. Letos jde už o čtvrtý úsek, ve kterém se s novou stavební sezónou začalo pracovat. Modernizace D1 je v podstatě stavbu úplně nové dálnice za plného provozu. Řidiči budou mít v dopravních omezeních na D1 i letos k dispozici čtyři zúžené pruhy, tak aby stavbaři co nejméně komplikovali provoz na vytížené dopravní tepně. Zúžení do jednoho pruhu jsou omezena na minimum, pouze v době, kdy je nutné umístit dopravní značení a provizorní svodidla.

„Uvědomujeme si, že pro řidiče je to náročné, ale dálnice je více než 10 let po své životnosti a s modernizací nejde dále čekat. Pokud bychom ji odkládali, museli bychom dálnici uzavírat kvůli poškozené vozovce nebo stavu mostů. Řidiče prosím hlavně o to, aby jezdili po D1 ohleduplně a plynule. Dopravu totiž nejvíce komplikují dopravní nehody, nikoliv přímo samotné uzavírky,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok.

Pro bezpečnost všech řidičů na D1, ale i nejplynulejší průjezd modernizovanými úseky, je důležité jezdit v uzavírkách ohleduplně a dodržovat 80km rychlost. Loni se ukázalo, že úsekové měření plynulosti dopravy pomohlo a bylo díky němu méně nehod. Ve vybraných úsecích se proto postupně kamery objeví i letos,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok.

Modernizace úseku bude zahájena přípravnými pracemi, jako je pokládka vodorovného dopravního značení a instalace provizorních svodidel. Od pondělí 20. března bude zahájena samotná modernizace levého jízdního pásu (ve směru na Prahu). Celý úsek bude do konce letošního roku kompletně zmodernizován a uveden do provozu.



Dalšími úseky dálnice D1, na kterých byla letos modernizace také zahájena, jsou úsek 06, EXIT 49 Psáře – EXIT 56 Soutice; úsek 15, EXIT 112 Jihlava – EXIT 119 Velký Beranov a úsek 22, EXIT 162 Velká Bíteš – EXIT 168 Devět křížů. Více informací o modernizace D1 naleznete na webu: http://www.novad1.cz/

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Budoucnost: S Jiřím Dienstbierem o lobby v EU a Green Dealu

12:17 Budoucnost: S Jiřím Dienstbierem o lobby v EU a Green Dealu

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k setkání s občany.