Ministr Ťok: Statistiky obětí dopravních nehod nemůžeme brát jen jako číslo

26.10.2015 15:28 | Zprávy

BESIP spouští během dvou měsíců další velkou kampaň. Po velmi úspěšném „Děláš to taky!“ se tentokrát zaměřuje na viditelnost chodců v kampani „Vidíme se?“

Ministr Ťok: Statistiky obětí dopravních nehod nemůžeme brát jen jako číslo
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr dopravy Dan Ťok

„Statistiky obětí dopravních nehod nemůžeme brát jen jako abstraktní číslo, se kterým se smíříme a necháme ho být . Proto jsem rád, že se nám daří aktivity státu v této oblasti rozhýbat a BESIP přichází v posledních týdnech už s druhou výraznou kampaní,“ řekl při zahajovací tiskové konferenci ministr dopravy Dan Ťok a dodal: „Ročně na našich silnicích zemře přes 700 lidí. A právě chodci, na které kampaň míří, jsou jednou z nejohroženějších skupin. Každý sedmý člověk u nás zemře při dopravní nehodě coby chodec. Z nich pak každý 8. mimo obec. A to je varující!“

Kampaň, která bude rozdělena do tří fází, si klade za cíl naučit chodce používat reflexní prvky. BESIP ve spolupráci s Policí ČR rozdá při svých akcích během roku minimálně 500 000 reflexních pásků, na 100 000 reflexních tašek pro seniory a desetitisíce reflexních tkaniček a placek pro mladé. „Je nezpochybnitelné, že reflexní materiály, i jen obyčejné pásky na kotnících nebo zápěstích, zvyšují výrazně bezpečnost chodců. Kritické jsou právě podzimní měsíce,“ říká Ing. Martin Farář, vedoucí BESIP a šéf dopravní policie plk. Tomáš Lerch dodává: „Od roku 2000 zemřelo v období od října do prosince 1 166 chodců. Přitom, i vzhledem ke změně času je to období, kdy se stmívá odpoledne, tedy ve chvíli, kdy lidé chodí domů ze školy nebo z práce.“

Součástí kampaně bude 6 videospotů, v nichž hlavní roli hrají nejvíce ohrožené skupiny: senioři, sportovně založení lidé, teenageři, lidé z malých menších měst a obcí nebo školáci. „Aktuálně budou videospoty zveřejňovány, včetně záběrů a fotografií z natáčení, na facebookovém profilu BESIP, na jeho Youtube kanálu. Už o ni ovšem, bez toho, aby ji viděli, projevili zájem i dvě celoplošné televize s jasnou cílovou skupinou – mladí a obyvatelé menších měst a obcí,“ prozradil Martin Farář.

Druhou vlnu kampaně s dalšími spoty plánuje BESIP spustit současně s účinností zákona, který má zavést pro chodce povinné používání reflexních prvků mimo obce. Tento zákon je v současné době projednáván v poslanecké sněmovně a jeho účinnost byla předpokládána k 1. 1. 2016. „BESIP má za úkol informovat o legislativních změnách, proto je pro nás samozřejmostí, že kampaň bude znovu výrazně vidět. V současnosti se ale zaměřujeme na nejkritičtější období roku, stejně jako tomu bude na podzim roku 2016,“ konstatuje Martin Farář, vedoucí BESIP.

Potmě jen pestré oblečení a reflexní doplňky

V roce 2014 bylo při nehodách usmrceno celkem 112 chodců. Z tohoto počtu jich v nočních hodinách zemřelo 65. Na noční nehody tedy připadá více než 58 % smrtelných nehod chodců. Mimo obce je to ale 79 %!!!

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Radek Rozvoral byl položen dotaz

Ke zvýšení porodnosti

Zajímalo by mě, zda také jako strana nějak řešíte to, jak usnadnit rodičům, kteří se starají o malé děti to, aby mohli pracovat a zároveň se starat o děti, které se o sebe ještě sami postarat nedokážou? Tím myslím, když vám skončí rodičovská, protože i to je podle mě dost problém, který je ale polit...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Bartoš (Piráti): Rozhodnutí antimonopolního úřadu trvají příliš dlouho

16:02 Bartoš (Piráti): Rozhodnutí antimonopolního úřadu trvají příliš dlouho

Zjednodušit a zpřehlednit systém, snížit byrokracii a zamezit korupci, to jsou hlavní cíle pirátskýc…