„Ustavil jsem pracovní skupinu, která má nyní za úkol posoudit stav jednotlivých projektů. Výstavba vysokorychlostních tratí potřebuje nový impuls, příprava se musí zrychlit a dostat jasný harmonogram. Na tom panuje shoda. Vládě proto představím v březnu celý program rozvoje rychlých železničních spojení. Tento dokument by nás měl posunout k tomu, že se stát ke stavbě nových tratí poprvé jasně přihlásí a přejde od teorií k jejich reálné přípravě a výstavbě,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.
Ministerstvo dopravy doporučuje výstavbu nových vysokorychlostních tratí v nejvíce vytížených trasách a jejich doplnění konvenčními tratěmi s vyššími rychlostními parametry. Z tohoto pohledu je perspektivní se zaměřit na napojení na evropskou síť vysokorychlostní železnice ve směru Drážďany – Praha – Brno – Vídeň. Zlepšit spojení mezi saskou a českou metropolí už loni podpořili ministři dopravy obou zemí a vytvořili společný podnik, který bude rychlé spojení prosazovat (více na www.praha-drazdany.cz).
Materiál zároveň identifikuje hlavní příležitosti a finanční náklady spojené s budoucí realizací koncepce vysokorychlostních tratí na našem území. Popisuje efekty plynoucí z jednotlivých řešení v širší perspektivě a má se stát podkladem pro stanovení dalšího postupu přípravy projektu vysokorychlostní železnice v České republice.
Program rozvoje Rychlých železničních spojení v ČR bude vláda projednávat v březnu, po standardním vypořádání v meziresortním připomínkovém řízení a projednání v Hospodářského výboru. Tématem se aktivně zabývá také pracovní skupina k vysokorychlostním tratím, jejíž další setkání proběhne v úterý 7. února na Ministerstvu dopravy.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV