Může za to do jisté míry i současný ministr dopravy A. Prachař, který prostě neměl šťastnou ruku při výběru vedení ŘSD. Hlavní vinu na tomto tristním stavu ŘSD ale nesou ministři dopravy Nečasovy vlády, mezi nimiž se svou hloupostí a neschopností vyznamenal zejména V. Bárta. A abych nezapomněl, také ministr dopravy Zemanovců plně zapadl do této hvězdné pěchoty manažerů.
V současné době ŘSD není schopno téměř ničeho, a tak zřejmě nikoho nepřekvapí, že naprostá většina zakázek vypsaných touto institucí v období od března do srpna tohoto roku byla zadána tak, že bylo osloveno jen několik předem vybraných firem.
Pokud ministr dopravy nebude schopen, a zdá se, že ten současný skutečně nebude, věnovat pozornost personálnímu vybavení v nejvyšším manažerském okruhu ŘSD, bude zřejmě trvat velmi dlouho, než se situace v této organizaci změní k lepšímu. Nejde pouze o to být technicky schopen utrácet desítky miliard z SFDI, ale také o to zajišťovat projektovou a územní připravenost (výkupy pozemků) a organizovat desítky výběrových řízení.
Zatím to však vypadá, že ŘSD je jednou z největších slabin současné vlády.
Ing. Jiří Paroubek
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vasevec.cz