Poslanec Mikuláš Ferjenčík shrnul postoj Pirátů k vyjednávání o schodku rozpočtu: „Není možné, aby vláda disponovala částkou jako 137 miliard korun v rozpočtové rezervě, dosud se tato částka pohybovala v jednotkách miliard. Vláda oslovila KSČM, u níž narazila, čímž se situace zkomplikovala. V reakci na to ale přišla s ústupky, a to snížení rezervy na 37 miliard korun. Z důvodu vstřícného kroku jsme se rozhodli vstoupit do jednání, aby vláda nebyla zcela závislá na hlasech KSČM. Je pro nás zásadní vědět, kam peníze půjdou. Dále chceme spravedlivé kompenzace výpadku příjmu obcí, pomoc lidem, kteří nedostali žádnou podporu od státu, ale přitom odváděli pojistné a také chceme řešit zákony, které jsou v době krize důležité jako je problém exekucí, valorizace platů učitelů nebo úprava rozpočtových pravidel.“
Ondřej Polanský, místopředseda Podvýboru pro dopravu, informoval o návrhu zákona o urychlení výstavby dopravní infrastruktury: „Zákon by měl jít v pátek do třetího čtení. Jeho součástí je návrh Pirátů na zavedení elektronického stavebního deníku, který bude významným protikorupčním nástrojem, jenž výstavbu zprůhlední, zrychlí a zkvalitní. Druhým návrhem Pirátů je zjednodušení byrokracie při stavbě dobíjecích bodů pro elektromobily, v němž navrhujeme vypuštění stavebního a územního řízení, což by jen v Praze znamenalo vypuštění asi 40 tisíc řízení. Návrh jako celek ovšem podpořit nemůžeme, protože chybí značná část dat a argumentů pro podporu zaváděných změn, což uvedl i Nejvyšší správní soud, který se obává chaosu.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV