Pražští Svobodní: „Zklidnění“ zvýší riziko nehod a zhorší život na Vinohradské

24.07.2017 12:38

Pražští Svobodní po detailním prostudování koncepční studie Vinohradské ulice z dílny IPR1 konstatují, že dnešní podoba Vinohradské se změní k nepoznání. Celkový koncept má překvapivě několik pozitiv. „Jedná se především o akutní nutnost opravy tramvajového svršku a s tím související rozmístění tramvajových zastávek, které jsou nyní řešeny jako ostrůvky. Ostrůvky zvyšují zbytečné riziko nehod a představují pro cestující nepohodlí. Opravu jednoznačně potřebují i chodníky,“ říká odborný mluvčí Svobodných pro dopravu Josef Novotný.

Pražští Svobodní: „Zklidnění“ zvýší riziko nehod a zhorší život na Vinohradské
Foto: Svobodní
Popisek: Svobodní, logo.

Uvedené změny pražští Svobodní s povděkem kvitují, ale stále vidí řadu negativ, které koncepce obsahuje. Hlavní výhrady shrnul místopředseda pražských Svobodných a zastupitel MČ Praha 3 Mojmír Mikuláš: „Jelikož žiju v blízkosti Vinohradské, vnímám z pohledu občanů jako nejvíce problematické následující:

  • Nepatrný úbytek parkovacích míst. Parkovací místa by měla naopak přibývat a to nejen pro návštěvníky obytných, ale i obchodních prostorů.
  • Studie počítá s poklesem dopravní intenzity osobních automobilů. Pokud však zůstane dnešní intenzita zachována, poroste hustota dopravy. Snižování rychlosti a především zúžení dopravních pruhů bude mít za následek vyšší riziko nehod. Aby se doprava v této spádové oblasti snížila, je potřeba především dostavět městský a pražský okruh. Tento efekt se osvědčil při zprovoznění Blanky I., která pojala tranzitní dopravu na Sokolovské a Legerově ulici. Teprve po dostavbě těchto klíčových objektů lze vyhodnotit optimální dopravní situaci. Je skandální, že předseda výboru dopravy zastupitelstva Prahy, Matěj Stropnický, tuto stavbu nebere v potaz.2
  • Chodníky jsou již nyní dostatečně široké a to na řadě míst. Vadí mi např., že IPR demagogicky využívá fotografie, na které matka tlačí kočárek po silnici, když vedle ní je na zastávce s chodníkem dostatek prostoru. Fotografii doplňuje komentář o nedostatečné šířce chodníku.
  • Pokud dojde ke „zklidnění“ dopravy na Václavském náměstí v oblasti úpatí Muzea, dojde k vytvoření úzkého hrdla.
  • Návrh i nadále počítá s modrými zónami, které Svobodní kategoricky odmítají. Kombinace fialových nebo oranžových parkovacích míst by problém s parkováním na Praze 2 a 3 vyřešila lépe.“

„Vzhledem k tomu, že rada MHMP již koncepci schválila a zadávací řízení na zhotovitele projektu je již vypsáno, nechceme zdržovat (oproti jiným nejmenovaným aktivistickým skupinám) a odvolávat se za pět minut dvanáct. Nicméně budeme pečlivě sledovat průběh zadávacího řízení, slibovanou výši nákladů a výsledek. Politickou odpovědnost ponese nejen současná rada, ale i její političtí nástupci. Teorie a praxe „zklidňování dopravy“ nám dává donekonečna za pravdu, že lokální zásah do infrastruktury, vede k úpadku života městského centra,“ říká předseda pražských Svobodných a zastupitel MČ Praha 3 Tomáš Štampach.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Rajchl (PRO): Hádají se, my jednáme, domlouváme společný postup napříč Evropou

12:17 Rajchl (PRO): Hádají se, my jednáme, domlouváme společný postup napříč Evropou

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k politice.