Sehnalová (ČSSD): Hodnocení uživatelů mohou být ovlivněna placenou reklamou

09.02.2019 20:16

Komentář na facebookovém profilu k nové směrnici EU pro ochranu spotřebitelů

Sehnalová (ČSSD): Hodnocení uživatelů mohou být ovlivněna placenou reklamou
Foto: sehnalova.cz
Popisek: Europoslankyně Olga Sehnalová

Nakupujete přes internet? Stále více lidí při nákupu spoléhá na recenze a hodnocení ostatních uživatelů, a přitom netuší, že mohou být ovlivněny placenou reklamou. To je špatně, z mého pohledu se jedná o klamání spotřebitele. Pokud se vyhledávač tváří jako objektivní zdroj informací, musíme mít záruky, že tomu tak skutečně je.

Evropská unie chystá proto přísnější pravidla pro weby, které slibují ověřená hodnocení e-shopů či restaurací. Mělo by být jasně vidět, zda jsou recenze a další příspěvky ověřené.

Zpřísnění je součástí směrnice, jejíž návrh jsme v lednu schválili na Výboru Evropského parlamentu pro vnitřní trh a ochranu spotřebitelů.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Ondřej Knotek byl položen dotaz

svoboda slova

Úplně souhlasím s tím, co si ANO myslí o údajném boji s dezinformacemi a ochraně svobody slova. Můj dotaz zní. Jak budete chtít zajistit, aby tu svoboda slova fungovala dál a lidé neměli strach vyjádřit svůj názor, což se už dnes děje? Mluví se o boji s dezinformacemi, ale co ochrana svobody slova? ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Schillerová (ANO): Třináct miliard korun Zbyněk Stanjura věnoval obchodním řetězcům

16:21 Schillerová (ANO): Třináct miliard korun Zbyněk Stanjura věnoval obchodním řetězcům

Projev na 103. schůzi Poslanecké sněmovny 21. května 2024 - návrh na projednání bodu, nazvaného Účet…