Sehnalová (ČSSD): Komise představila strategii pro digitální vnitřní trh, co čeká spotřebitele?

06.05.2015 13:22

Evropská komise dnes zveřejnila dlouho avizovanou strategii pro jednotný digitální trh, která má prostřednictvím šestnácti konkrétních návrhů připravit EU na očekávanou digitalizaci.

Sehnalová (ČSSD):  Komise představila strategii pro digitální vnitřní trh, co čeká spotřebitele?
Foto: sehnalova.cz
Popisek: Europoslankyně Olga Sehnalová

Strategie je jednou z hlavních priorit Junckerovy Komise a jejím cílem je zlepšit přístup k digitálnímu zboží a službám pro spotřebitele, zajistit vhodné prostředí pro rozvoj digitálních sítí a služeb a vytvořit podmínky pro růst evropské digitální ekonomiky. Komise návrhy předloží do konce roku 2016.

Co přinese digitální strategie spotřebitelům? Podle Komise je nezbytné odstranit stávající překážky, které brání spotřebitelům v přeshraničním nakupování. Za hlavní problémy považuje Komise rozdíly mezi spotřebitelským právem a smluvními podmínkami, nedostupné doručování zásilek a diskriminaci přístupu ke zboží či službám na základě národnosti.

V následujících dvou letech proto mimo jiné plánuje:

- přijmout společná evropská pravidla pro zjednodušení přeshraničního elektronického obchodu, tedy harmonizovaná pravidla EU v oblasti smluv a ochrany spotřebitele při nákupu on-line pro fyzické zboží i digitální obsah;
- důslednější prosazování pravidel na ochranu spotřebitele prostřednictvím účinnější přeshraniční spolupráce dozorových orgánů v digitálním prostředí;
- zlepšit cenovou transparentnost a dostupnost doručovacích služeb;
- odstranit neodůvodněné zeměpisné blokování, tzv. geo-blocking, tedy zamezení přístupu ke službám či zboží na základě národnosti či místa pobytu spotřebitele.

Strategie dále zamýšlí mj. zlepšit přístup k internetu či zvýšit transparentnost online vyhledávačů.

Europoslankyně Olga Sehnalová (ČSSD), členka Výboru pro vnitřní trh a ochranu spotřebitelů, který se v Evropském parlamentu bude věnovat řadě konkrétních návrhů strategie, k jejímu obsahu uvedla:

„Nakupování na internetu je stále populárnější, a proto vítám zamýšlená opatření, která spotřebitelům usnadní možnost výběru služeb a zboží, zjednoduší a zlevní jejich doručení. Spotřebitelé musí mít stejná práva, včetně ochrany a možností reklamací, jako v kamenných obchodech. Dlouhodobě volám po potírání jakýchkoliv forem diskriminace na základě národnosti, a to nejen v případě tzv. geo-blockingu, ale obecně v přístupu ke zboží i službám."

„Digitalizace s sebou nicméně přináší i mnoho otazníků, a pokud chceme opravdu dosáhnout avizovaných výhod, digitalizace musí v první řadě usnadnit občanům život, ne je vyloučit nebo diskriminovat tím, že pro ně bude příliš složitá,“ doplnila europoslankyně.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Bartošek (KDU-ČSL): Prodej méně nebezpečných drog podrobíme kontrole

12:05 Bartošek (KDU-ČSL): Prodej méně nebezpečných drog podrobíme kontrole

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k opatřením proti HHC a podobným drogám.