Strategie je jednou z hlavních priorit Junckerovy Komise a jejím cílem je zlepšit přístup k digitálnímu zboží a službám pro spotřebitele, zajistit vhodné prostředí pro rozvoj digitálních sítí a služeb a vytvořit podmínky pro růst evropské digitální ekonomiky. Komise návrhy předloží do konce roku 2016.
Co přinese digitální strategie spotřebitelům? Podle Komise je nezbytné odstranit stávající překážky, které brání spotřebitelům v přeshraničním nakupování. Za hlavní problémy považuje Komise rozdíly mezi spotřebitelským právem a smluvními podmínkami, nedostupné doručování zásilek a diskriminaci přístupu ke zboží či službám na základě národnosti.
V následujících dvou letech proto mimo jiné plánuje:
- přijmout společná evropská pravidla pro zjednodušení přeshraničního elektronického obchodu, tedy harmonizovaná pravidla EU v oblasti smluv a ochrany spotřebitele při nákupu on-line pro fyzické zboží i digitální obsah;
- důslednější prosazování pravidel na ochranu spotřebitele prostřednictvím účinnější přeshraniční spolupráce dozorových orgánů v digitálním prostředí;
- zlepšit cenovou transparentnost a dostupnost doručovacích služeb;
- odstranit neodůvodněné zeměpisné blokování, tzv. geo-blocking, tedy zamezení přístupu ke službám či zboží na základě národnosti či místa pobytu spotřebitele.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV