Sehnalová (ČSSD): Spotřebitel už nebude muset rezignovat na svá práva v obavě, že dohoda s obchodníkem ze zahraničí je předem ztracená

13. 2. 2016 14:51

Otevírá se nová on-line platforma pro mimosoudní řešení sporů mezi spotřebiteli a internetovými obchodníky.

Sehnalová (ČSSD): Spotřebitel už nebude muset rezignovat na svá práva v obavě, že dohoda s obchodníkem ze zahraničí je předem ztracená
Foto: sehnalova.cz
Popisek: Europoslankyně Olga Sehnalová

Již v pondělí 15. února bude spotřebitelům z celé EU zpřístupněn nový portál Evropské komise, prostřednictvím kterého budou moci od počítače řešit spory s obchodníky, které mohou nastat při nakupování po internetu, a to i ze zahraničí.

Cílem nové platformy je posílit důvěru spotřebitelů v on-line nakupování. Spotřebitel už nebude muset rezignovat na svá práva v obavě, že dohoda s obchodníkem ze zahraničí je předem ztracená a vést zdlouhavé a nákladné soudní řízení nemá cenu," uvedla europoslankyně Olga Sehnalová, která se v Evropském parlamentu podílela na nařízení, které portál spotřebitelům přineslo.

"V případě sporu bude možné z pohodlí domova a formulářem v 23 oficiálních jazycích EU, samozřejmě i v češtině, kontaktovat prodávajícího se stížností. Prostředníkem mezi spotřebitelem a obchodníkem bude nezávislý subjekt, aby výsledná dohoda byla přijatelná pro obě strany. Věřím, že se spotřebitelé budou v platformě snadno orientovat a i pro obchodníky přinese zajímavou možnost, jak rozšířit své služby zákazníkům,“ vysvětlila poslankyně.

Celý proces řešení sporů bude probíhat ve čtyřech krocích. V momentě, kdy spotřebitel podá na obchodníka stížnost, se po dohodě s obchodníkem ujme stížnosti určený subjekt pro řešení sporů, aby pomohl zprostředkovat dohodu mezi oběma stranami. Členské státy tyto subjekty musely nahlásit do začátku ledna. Celé řízení probíhá výhradně on-line, výsledek postupu mimosoudního řešení musí být k dispozici do 90 dnů.

Internetoví obchodníci budou mít povinnost poskytovat odkaz na on-line platformu řešení sporů na svých internetových stránkách, aby o této možnosti věděli i zákazníci.

Jak bude platforma fungovat se můžete dozvědět pod následujícím odkazem: http://ec.europa.eu/consumers/solving_consumer_disputes/docs/adr-odr_for_web.pdf

On-line platforma bude přístupná pod následujícím odkazem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: PV

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Pieter (HOZK): Jak jsem se zrovna já dostal do politiky?

16:12 Pieter (HOZK): Jak jsem se zrovna já dostal do politiky?

Na začátku loňského roku jsem netušil, že budu ve straně a už vůbec ne, že budu na kandidátce a asi …