Senátor Doubrava: Ekonomický a ekologický terorismus v praxi

07.02.2016 22:46

Zelení právní ekoteroristé chtěli zablokovat výstavbu jezu nad Děčínem tím, že by to znemožnilo schválení zařazení území okolo dolního Labe do agendy NATURA 2000.

Senátor Doubrava: Ekonomický a ekologický terorismus v praxi
Foto: senat.cz
Popisek: Senátor Jaroslav Doubrava ze sdružení Severočeši.cz

Nedávno ocenil rozumný názor českého premiéra a ministra dopravy poslanec Jaroslav Foldyna z Děčínska. Zelení právní ekoteroristé chtěli zablokovat výstavbu jezu nad Děčínem tím, že by to znemožnilo schválení zařazení území okolo dolního Labe do agendy NATURA 2000.

Vláda zařazení tohoto území do agendy nepředpokládá, což ocenila řada poslanců včetně Foldyny, dopravní experti, a jsem tomu rád i já.

Nedávno Jiří Aster, viceprezident Unie hospodářských komor Labe – Odra 1, dobře známý nejen na Děčínsku a v rámci Ústeckého kraje, jako dopravní odborník ve vodní dopravě, již léta varuje před právním eko terorismem.

Již před lety jako zástupce Svazu dopravy Aster připomněl dohodu mezi českou a německou stranou z roku 2006, kdy se Němci zavázali, že splavní Labe regulací toku a zajistí minimální plavební hloubku 160 centimetrů. Na českém území není podle odborníků možné podobné řešení kvůli tomu, že sklon dna je větší než v Německu.

„Proto musíme stavět příčné stavby přes řeku, takovou je právě jez v Děčíně," uvedl tehdy Aster. Jeho slova platí i dnes.

Právní ekoteroristé tvoří mimořádně nebezpečnou skupinu nejen v ČR, ale v celé Evropě. A nemají problém si najít ochotné sponzory, kterým jejich obstrukce hrají do karet.

Vzpomínám si, že v Deníku Aster několikrát upozorňoval: Ekologicky neutrální stavby na Labi se snaží torpédovat i němečtí pseudo Zelení. Kampaň proti jezu spustila především organizace BUND dotovaná německou drahou DB. Sesterskou organizací v ČR je Arnika.

Například před pěti lety Aster v Deníku na otázku proč se do kampaně prostřednictvím BUND angažuje německá železnice DB, odpověděl: „Pokud by nákladní lodi pluly po Labi, znamenalo by to tlak na ceny dopravy směrem dolů, a tudíž i menší zisk pro DB. Železniční doprava je sice daleko ekologičtější než kamionová, ale lodní doprava je ještě šetrnější k životnímu prostředí než železniční. Jedna loď znamená nejméně o jeden nákladní vlak na trati méně, čili jde o peníze za dopravu.“

Sice naprosto nesouhlasím s příliš měkkým postojem premiéra Sobotky k migrantům, ale aspoň, že je rozumný v případě nutnosti stavby jezu na Labe mezi Děčínem a Ústím n. L.

Pokud právní ekoteroristé budou skákat a křičet, že jez nějak ohrozí stav Labe v Sasku, není od věci připomenout, že vyřízením připomínek k projektu jezu Děčín v Německu bylo  pověřeno Ředitelství vodních cest Východ v Magdeburku ve Spolkové zemi Sasko – Anhaltsko (WSD Ost). To pověřilo renomované státní instituce Výzkumný pro hydrologii v Koblenzi a Výzkumný ústav pro plavbu a vodní cesty v Karlsruhe k vypracování stanoviska. Závěr? Nelze předpokládat vliv jezu na německém území.

Ale k tomu jsou právní ekoteroristé hluší. A pro lodní dopravu nesplavné Labe v sušším létě jim vůbec nevadí. Proč? Já ty mimozemšťany nechápu.

Jaroslav Doubrava

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Porodnost

Dobrý den, píšete, co chcete dělat pro zvýšení porodnosti, ale nezapomínáte, že jste už více jak dva roky ve vládě? Co jste zatím pro rodiny udělali? Vždyť i to navýšení rodičovské je nedostatečné a navíc diskriminující. A co je vlastně podle vás hlavní příčinou klesající porodnosti? Koukám, že neod...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vítová (ANS): Záměrné matení pojmů levice a pravice

4:32 Vítová (ANS): Záměrné matení pojmů levice a pravice

V současné době dochází k záměrnému matení pojmů. A aby lidé už vůbec nevěděli, jak se mají orientov…