Senátor Vosecký iniciuje petici za urychlení stavby západního obchvatu České Lípy

07.09.2016 21:01

Důležitý projekt budování západního obchvatu České Lípy by se měl podle aktuálního rozhodnutí vlády odsunout a prodražit. Stavba totiž chybí na seznamu prioritních položek, které bude možné realizovat bez nutnosti opakování posudku EIA.

Senátor Vosecký iniciuje petici za urychlení stavby západního obchvatu České Lípy
Foto: red
Popisek: Jiří Vosecký, senátor za SLK

To se nelíbí senátorovi za Českolipsko Jiřímu Voseckému a připravil petici.

Petici připravenou senátorem Jiřím Voseckým mohou zájemci podepsat na Obecním úřadu v Okrouhlé a v dalších městech a obcích regionu, kterých se stávající kolabující dopravní situace týká.

Zájemci si mohou také znění petice spolu s podpisovým archem stáhnout zde, podepsat a odevzdat na některém ze sběrných míst.

Dopravní situaci na silnicích II/262, I/9 a I/13 považuje senátor Jiří Vosecký za jeden z největších problémů regionu. Problematikou dopravy na Českolipsku se zabývá již déle než deset let a řešení této situace bylo i jedním z jeho témat v předloňských senátních volbách.

„Západní obchvat České Lípy má pro nás vysokou důležitost, kolabuje nám tam doprava, proto jsme se stav rozhodli podpořit peticí,“ říká Jiří Vosecký.

novyborobchvat

Přetíženost silnic vedoucích z Děčína a Liberce do České Lípy kamionovou dopravou ohrožuje obyvatele všech obcí na této trase. Dosud vyprojektovaný obchvat České Lípy směrem na Děčín a Nový Bor má navázat na křižovatku, která spojuje hlavní tah z České Lípy na Prahu a průmyslovou zónu Dubice.

Západní obchvat České Lípy patří mezi přibližně stovku staveb, které mají problém s posudkem vlivu na životní prostředí (EIA). Jde o staré posudky vzniklé podle zákona z roku 1992, tedy před vstupem ČR do EU, které unie neuznává.

Vypracování nového posudku může trvat minimálně rok a půl a je spojeno s náklady na vypracování materiálů k novému posouzení.

Prezident jen před pár dny svým podpisem stvrdil změnu zákona, kterou Parlament přijal ve zrychleném režimu. Novela popisuje výčet deseti důležitých dopravních staveb, jež se přesunou do zvláštního režimu, a bude je možné realizovat bez opakování posudku vlivu na životní prostředí. Tzv. „Sobotkův a Junckerův seznam“ uvádí například obchvat Českých Budějovic na trase D3, obchvaty obcí Řevničov, Lubenec, Krušovice na dálnici D6 nebo obchvat Frýdku Místku. Těm bude namísto nové studie EIA stačit stanovisko ministerstva životního prostředí.

Zbylá téměř stovka staveb má smůlu. Vrátily se do bodu nula a budou muset posudek EIA získávat složitě – dlouze a draze – znovu.

„Je to bohužel chyba ministerstva životního prostředí a dopravy, že to nedomysleli a návrh nepřipomínkovali, ač na riziko současného stavu byli upozorňováni. Ministr Brabec v Senátu prohlásil, že tato situace nenastane,“ konstatuje Vosecký.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Rozvoral (SPD): Migrační pakt EU, který odsouhlasil ministr vnitra Rakušan, zásadně odmítáme

21:03 Rozvoral (SPD): Migrační pakt EU, který odsouhlasil ministr vnitra Rakušan, zásadně odmítáme

Ve čtvrtek 18. dubna byla v Poslanecké sněmovně zahájena mimořádná schůze, svolaná na žádost opozice…