Vážený pane řediteli,
rád bych reagoval na váš „otevřený dopis“, resp. mail ze dne 29. května 2015 ve věci hodnocení mého pozměňovacího návrhu k novelám zákona o pojišťovnictví, resp. zákona o pojišťovacích zprostředkovatelích a samostatných likvidátorech pojistných událostí. A dovolím si též zareagovat otevřeným mailo-dopisem.
Úvodem bych chtěl uvést, že tuto mou odpověď mi nějakou chvíli trvalo sepsat, neboť jednak nemám ve své agendě pouze problematiku pojišťovnictví, a jednak jsem byl i trochu zaskočen vaší kombinací „povídání z trhu“, osobních úvah a pocitů, spojených (konečně) i s věcnými argumenty a návrhy. Musel jsem si tedy nejdřív vůbec promyslet, jak vlastně na váš „koktejl“ pocitů, argumentů a návrhů odpovídat. Pro přehlednost budu svou odpověď psát v bodech, které bych s trochou nadsázky nazval jako
PROKLIENTSKÝ MANIFEST
1. Statistiky jsou alarmující, do pěti let je polovina peněz klientů z přetáčených smluv mimo systém životního pojištění
Motivem a impulsem k podání pozměňovacího návrhu na regulaci provizí u produktů životního pojištění je současná statistika trhu s životním pojištěním, která říká, že z celkového zaplaceného ročního pojistného ve výši 44 mld. Kč připadá na předčasně ukončené pojistné smlouvy (do pěti let od jejich uzavření) 21 mld. Kč. Bilance pro klienty je u těchto předčasně ukončovaných smluv, zejména do pěti let od uzavření, výrazně nepříznivá, neboť cca 10,5 mld . Kč jde na úhradu pobídek zprostředkovatelům.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV