Skalický (Pro Prahu): Rozvoj pražských břehů potřebuje koncepci

23.09.2014 15:46

Unikátní část hlavního města a území s velkým potenciálem, to jsou pražské náplavky. Řadu let se vedou diskuze k jejich revitalizaci, modernizaci a plnohodnotnému využití nejen pro obyvatele Prahy, ale skutečný posun chybí.

Skalický (Pro Prahu): Rozvoj pražských břehů potřebuje koncepci
Foto: PRO PRAHU
Popisek: Jan Skalický

Anketa

Pro komunální volby v Praze se formují nová hnutí. O jakém jste doposud slyšeli?

7%
hlasovalo: 2309 lidí
S návrhem, jak pražské břehy co nejefektivněji využít přichází Jan Skalický, kandidát na starostu Prahy 5 za politické hnutí PRO PRAHU.

Jeho záměrem je vybudování moderních přístavišť a mol, která by sloužila nejenom k přepravě osob, ale především k vytvoření podmínek pro přistávání lodí nejen výletních, ale také linkových, tranzitujících lodí, malých plavidel a také pro krátkodobá stání lodí návštěvníků. Návrh rozvoje podporoval Jan Skalický už jako někdejší šéf Ředitelství vodních cest.

„Mým cílem je využití řeky, tak jak je běžné v ostatních evropských metropolích. Smutnou ukázkou je např. Smíchovská náplavka. V části od Palackého mostu k Železničnímu mostu jde o naprosto zanedbanou lokalitu. Velkým a neřešeným problémem také je, kde vlastně končí odpady z desítek lodí nebo jakým způsobem se manipuluje s palivem. Potřebujeme místa, kde bude možno pohodlně natankovat a odevzdat odpad tam, kam patří. Řešením jsou kotviště včetně bezpečnostní vybavenosti a hygienického zázemí na plovoucích molech,“ říká Jan Skalický.

Koncepce počítá i s celou řadou volnočasových aktivit, jak celou lokalitu zatraktivnit. Celý projekt je navržen tak, aby v případě ohrožení povodní, mohl být v krátké době bezpečně zajištěn v souladu se zájmy hlavního města Prahy i Povodí Vltavy.

Strategie provozu náplavek a nábřeží v Praze:

- Přístav Praha – „nádraží“ pro lodní dopravu

  • o terminál Na Františku
  • o terminál Palackého náměstí

- v rámci náplavek budou primárně vymezeny „terminály“ s jednotlivými nástupy na lodě
- plavidla, kde nebude probíhat nástup cestujících, budou stát u nábřeží E. Beneše nebo v málo atraktivní části náplavek
- na každém terminálu budou nástupy pro:

  • o pravidelnou linkovou plavbu v blízkosti metra
  1. linkovou plavbu směr Zoo, Slapy, Mělník apod.
  2. lodní tramvaj (rychlejší propojení lokalit)
  • o individuální výletní plavby, objednané okružní plavby či nástupy pro autobusové zájezdy
  • o kabinové (hotelové) lodě a ostatní
  • o krátkodobé a střednědobé stání pro malá rekreační plavidla

V projektu se počítá nejenom s hygienickým zázemím, ale i vyřešením komunikační cesty k parkovišti pro osobní automobily, zajištěním stání pro malá rekreační plavidla včetně možnosti připojení na elektrickou energii při stání přes noc, pokladnami, čekárnami apod. Odjezdy všech lodí na nástupních místech a přístupech do terminálů budou probíhat na základě digitálního systému.

„Celá koncepce je vytvořena tak, aby byla řeka maximálně využita a došlo k výrazné a efektivní změně nevábného prostředí v blízkosti Vltavy. K tomu je nutná součinnost všech zainteresovaných stran,“ dodává Jan Skalický.

Jan Skalický je kandidátem na starostu Prahy 5 a předsedou dopravní komise politického hnutí PRO PRAHU. Celou svoji profesní kariéru se věnuje dopravě, územnímu rozvoji měst a vodních cest. V letech 2011 - 2013 působil ve funkci ředitele vodních cest ČR. Jeho cílem je pohnout s klíčovými projekty jako je Radlická radiála, Dvorecký most přes Vltavu, lanovka z Barrandova do Nových Butovic, dálniční známka pro Pražany apod.

Ing. Jan Skalický

  • HPP
  • politické hnutí PRO PRAHU, kandidát na starostu Prahy 5
  • mimo zastupitelskou funkci

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Jan Skalický - profil

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

Sexuální násilí

Jak se v praxi bude dokazovat, jestli byl k souloži udělen souhlas či nikoliv? Nemám nic proti tomu, že jste změnili zákon, ale k čemu to v praxi bude? Co když jedna si budou strany v tom, zda byl udělen souhlas či nikoliv protiřečit?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lachnit (ANO): Postavení občana tváří v tvář úřadu není rovnocenné

8:19 Lachnit (ANO): Postavení občana tváří v tvář úřadu není rovnocenné

„Už v 18. století byl vydán příkaz zapisovat do matrik všechny narozené děti bez příplatku k taxe št…