Argument, že by severní varianta narážela na menší odpor lidí, je úsměvný. Rádi bychom ujistili nositele tohoto argumentu, že právě severní varianta bude narážet na odpor lidí, a to i proto že severní trasování je z dopravního hlediska nesmyslné. Dodávám, že jen Libčice přijaly již několik jasně zamítavých stanovisek a zcela jasně říkají – neoživujme trasu, která je nesmyslná, špatná a neměla ani nikdy vzniknout.
Již schválená trasa přes Suchdol, kterou také dle dostupných informací podporu ministerstvo dopravy i Ředitelství silnic a dálnic, je efektivní a koncepční. Zejména proto, že se se ideálně doplňuje s plánovanou přeložkou silnice 240, tedy s obchvatem Kralup v trase od exitu Úžice po exit Tuchoměřice.
Takzvaná severní varianta Ss severního obchvatu nabízí jen megalomanský pomníček v podobě gigantického mostu nad Vltavou, ale tím výčet jejích praktických výhod končí, protože by ve skutečnosti nijak neulehčila dopravě v samotném hlavním městě ani na sever od něj. Zkrátka vede příliš daleko odevšad a využívalo by ji minium řidičů.
Jiří Sochor
zastupitel města Libčice nad Vltavou
předseda Okrašlovacího spolku města Libčice nad Vltavou
autor: PV