Sojka (SZ): Tramvaje na Václavském náměstí pomohou přetížené Praze 2

23.12.2014 20:34

Radnice městské části Praha 1 vehementně brání návratu tramvají na Václavské náměstí. Opět se to ukázalo v Mladé frontě Dnes z 13. prosince 2014 v článku s názvem Spíš než kolem koně pojede tramvaj Opletalovou. Tramvajová trať přes Václavské náměstí by však částečně řešila silné dopravní přetížení Prahy 2.

Sojka (SZ): Tramvaje na Václavském náměstí pomohou přetížené Praze 2
Foto: zeleni.cz
Popisek: Logo Strany zelených

Argumenty starosty Prahy 1 Oldřicha Lomeckého, aspoň jak jsou prezentovány v tisku, jsou jednoduché: Václavské náměstí má být oázou klidu, ve středovém pásu by mělo být stromořadí, navíc by tramvajové troleje kazily výhled na Národní muzeum. Václavské náměstí je dopravně obslouženo dostatečně – metrem a tramvajemi v Jindřišské.

Praha 2 obnovení tramvajové trati podporuje z praktičtějších důvodů: přes naše území totiž vede nejvytíženější tramvajová trať ve městě. Mezi Karlovým náměstím a náměstím I.P.Pavlova jezdí tramvaje ve špičkách každé 2-3 minuty. Častěji už to nejde, kapacita trati je plně využitá. Navíc ve chvíli, kdy dojde byť k malé nehodě, způsobí to dopravní kolaps – tento úsek prakticky není kudy objet. Ani nemluvě o situaci, kdy bude potřeba tuto trať rekonstruovat.

To je skutečný důvod, proč návrat tramvají na Václavské náměstí doporučují i dopravní odborníci. Stačilo by, kdyby se trať z Vinohrad (z I. P. Pavlova i z Vinohradské) napojila na koleje vedoucí Vodičkovou a Jindřišskou. Tím by se jednak trochu odlehčilo úseku mezi Karlovým náměstím a I.P. Pavlova, jednak by bylo možné tudy odklánět linky v případě havárie. Nejde tedy primárně o rychlejší spojení z Vinohrad na Václavské náměstí, jak se traduje (a jak si myslí i starostka Prahy 2 Jana Černochová).

Často nám při řešení různých problémů na komunální úrovni vadí, že městské části nemají dostatek pravomocí a o všem se rozhoduje na úrovni hlavního města. Toto je přesně případ, kdy by se město mělo svých pravomocí chopit a rozhodnout – ne ve prospěch Prahy 2, ale veřejné dopravy v celém centru – a vrátit tramvaje na Václavské náměstí.

Víte, že…? Tramvaje jezdily přes Václavské náměstí do roku 1980, kdy je nahradila trasa A metra. Jezdily z Národní přes Můstek, po celém Václavském náměstí, a od Muzea odbočovaly buď k Hlavnímu nádraží, do Vinohradské nebo za Muzeem do Škrétovy a Bělehradské. Dříve jezdily tramvaje i Mezibranskou, buď na Karlov, nebo zatáčely do Rumunské.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Zeleni.cz

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Farský (STAN): Můžeme si dovolit dál ignorovat potenciál geotermální energie?

19:05 Farský (STAN): Můžeme si dovolit dál ignorovat potenciál geotermální energie?

Informace na svém veřejném facebookovém profilu k geotermálnímu projektu Ringen v Litoměřicích